«محمود حجتی» شامگاه چهارشنبه در کنگره بین المللی گل و گیاهان زینتی در محلات افزود: پیش از این سالانه ۶ میلیون تن گندم وارد کشور می شد اما با تولید بیش از ۱۳ میلیون تن از این محصول استراتژیک واردات این محصول به صفر رسیده است. 

وی اظهارداشت: این توانمندی و خود اتکایی در تولید داخل در سایه حمایت دولت از بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در امور زیربنایی و توسعه زیرساخت ها است. 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های خدادادی در بخش کشاورزی از برنامه های این وزارتخانه برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار است. 
حجتی افزود: کشور پهناور ایران توانمندی بسیاری دارد که بسیاری از آن ها تاکنون مغفول مانده است. 
وی یادآور شد: اگر چه شرایط اقلیمی سختی بر کشور حاکم است اما در همین وضعیت نیز می توان در سایه برنامه و مدیریت هوشمندانه موفقیت بالا در تولیدات کشاورزی داشت. 
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: محلات یکی از مناطق پرظرفیت کشاورزی کشور است و توانمندی این شهرستان در تولید و صادرات گل و گیاه با وجود محدودیت آب از افتخارات کشور محسوب می شود. 
حجتی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگ ترین سرمایه کشور است، اظهار داشت: مدیران و بهره برداران ماهر و متعهد در بنگاه های بزرگ اقتصادی سرمایه کشاورزی هستند. 
وی گفت: در سایه الگوی مدیریتی هدفمند و اعمال روش های نوین کشت می توان در سخت ترین شرایط اقلیمی نیز بهره وری موثر را در حوزه کشاورزی ایجاد کرد. 
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت نیز در این کنگره گفت: مزیت های اقتصادی هر منطقه ای در کشور باید در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد. 
حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» افزود: محلات از نظر نوع خاک، آب و هوا و منابع انسانی توانمند و قوی است و زیرساخت های کاملی دارد. 
وی ادامه داد: ۹۰۰ هکتار زمین معادل یک پنجم سطح زیر کشت کشور در حوزه گل و گیاه در محلات قرار دارد. 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس اظهار داشت: ارتباط دانش و کشاورزی باید تقویت شود چرا که این پیوند می تواند نجات بخش حوزه کشاورزی شود. 
حجت الاسلام سلیمی گفت: پایانه گل و گیاه در محلات ۹۰درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن منوط به اجرایی شدن تعهدات دولت است. 
وی با بیان اینکه مرحله نخست دهکده گل محلات در 100 هکتار ایجاد شده، افزود: زیر ساخت های شروع عملیات اجرایی مرحله دوم این دهکده نیز فراهم شده است. 
دومین کنگره بین المللی و سومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی در محلات از اول تا سوم آبان در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات در حال برگزاری است. 
وزیر جهاد کشاورزی عصر روز چهارشنبه با سفر به دلیجان و محلات از چند واحد دامپروری، آبیاری نوین و کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی، نمایشگاه گل های داوودی، دهکده گل و گیاه محلات نیز بازدید کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.