کاترین مایورگا، که زنی آمریکایی است، رونالدو را متهم کرده که در سال ۲۰۰۹ در لاس‌وگاس او را آزار جنسی داده است. رونالدو به‌شدت این اتهام را رد کرده است. از رونالدو درباره مایورگا سوال شد و او گفت: «من در این زمینه دروغ نخواهم گفت. وکلای من نسبت به سرنوشت ماجرا مطمئن هستند و من هم همینطور. حقیقت همیشه خود را نشان خواهد داد و به همین دلیل من حالم خوب است.»

از این بازیکن سابق رئال مادرید سوال شد که آیا این اوضاع روی او اثر گذاشته و او گفت: «من می‌دانم که الگوی بقیه هستم. صد درصد. در زمین و خارج از میدان. من همیشه لبخند می‌زنم. به من نعمت‌های بسیاری داده شده است. در باشگاهی رویایی بازی می‌کنم، خانواده فوق‌العاده‌ای دارم، سالم هستم و همه چیز دارم. بقیه موارد روی من اثری نمی‌گذارد.»

نشریه اشپیگل آلمان نخستین بار این ادعاها را منتشر کرد. این نشریه نوشت که رونالدو 375هزار دلار به مایورگا داده تا او ماجرا را علنی نکند. پیتر کریستیانسن، وکیل رونالدو گفته که چنین پرداختی به مایورگا انجام شده است اما گزارش‌های منتشر شده اشتباه هستند. لاریسا دروهوبیچر و لسلی استوال، وکلای مایورگا گفته‌اند: «ما از وکیل کریستیانو رونالدو تشکر می‌کنیم که در بیانیه‌ای که در 10 اکتبر 2018 منتشر کرد، اعلام کرد اسناد فوتبال‌لیکس از کریستیانو رونالدو یا افراد مرتبط با او گرفته شده است. ما منتظر بررسی مدارکی هستیم که نشان بدهند اسناد فوتبال‌لیکس دستکاری شده‌اند یا اطلاعات اشتباه دارند.»

کریستیانسن گفته بود: «اسنادی که گفته می‌شود مربوط به رونالدو هستند و در رسانه‌ها هم منتشر شده‌اند دستکاری شده‌اند. طبق آن‌چه که من می‌دانم در سال 2015، برخی سایت‌ها در سراسر اروپا، از جمله سایت‌های موسسات قانونی هک شدند و داده‌های الکترونیکی آنها به سرقت رفت و یک مجرم سایبری آنها را به دست آورد. این هکر تلاش کرد که این داده‌ها را بفروشد و یک رسانه هم حالا به شکلی غیرمسوولانه اسناد به‌سرقت‌رفته را منتشر کرده است، آن هم در شرایطی که بخش‌های قابل توجهی از آنها تغییر یافته یا اینکه از نو نوشته شده است. آقای رونالدو توافق دوطرفه را رد نمی‌کند اما انگیزه او را به‌صورت اشتباهی بازگو کرده‌اند. به آقای رونالدو مشاوره داده شد که به‌صورت خصوصی، اتهامات علیه خودش را برطرف کند تا کار بالاتر نگیرد و حالا اوضاع به جایی رسیده که تلاش می‌کنند وجهه‌ای که او با سختکوشی، ورزشکاری و افتخار به آن رسیده را خراب کنند. متاسفانه او درگیر مسائلی شده که در آمریکا بسیار رایج است.» 

کریستیانسن در ادامه بیانیه تاکید کرد که رونالدو بی‌گناه است و در همین حین به‌شدت به گزارش‌هایی که علیه کاپیتان تیم ملی پرتغال منتشر شده حمله کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.