سایت قدس نوشت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنرانی خود در کنگره کل سازمان های یهودی در آمریکای شمالی در شهر تل آویو گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین از حضور اسرائیل در مناطق کرانه باختری بهره می برد زیرا به زعم او "اگر اسرائیل نبود، حماس بر کرانه باختری کنترل می یافت و ابومازن را در طول دو دقیقه سرنگون می‌کرد".

نتانیاهو در اشاره به تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: حل درگیری با فلسطینی‌ها "در این نهفته است که آنها بتوانند خودشان را مدیریت کنند؛ بدون اینکه تهدیدی برای اسرائیل باشد".

او همچنین درباره روابط با اعراب گفت: "روابط اسرائیل با تعدادی از کشورهای عربی در حال رشد است. این روابط بر مبنای لزوم مقابله با تهدیدات مشترک است".

نتانیاهو افزود: "روابط تل آویو با تعدادی از کشورهای عرب بر مبنای توان اسرائیل برای دادن آب به ملت‌های عرب و خدمات پزشکی و مخابرات است".

لیبرمن: محاصره غزه را بر نمی‌داریم

در همین حال، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم اسرائیل با تاکید بر عدم برداشته محاصره نوار غزه به بهانه ورود سلاح به این منطقه، جنبش حماس را بار دیگر تهدید کرد.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم اسرائیل به رادیوی ارتش این رژیم گفت: "حماس خواهان آتش بس با اسرائیل نیست".

او افزود: "برداشتن محاصره غزه به معنای سرازیر شدن آزادانه سلاح به این منطقه است. این امر محال است. نمی توان از رویارویی دیگری پرهیز کرد. باید سخت ترین ضربه ممکن را به حماس وارد کنیم".‎

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.