بی‌ام‌و کوتاه‌شده عبارت «بایِریشه موتورن وِرکه» (به آلمانی: Bayerische Motoren Werke) است و به‌معنای صنایع موتوریِبایرن است. این یک شرکت خودروساز آلمانی است، که از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتورسیکلت در جهان به شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ قرار دارد.

شرکت ب‌اِم‌وِ در سال ۱۹۱۶ توسط فرانتس یوزف پوپ تأسیس شد. این شرکت هم‌اکنون مالک شرکت‌های رولز-رویس موتور کارز و مینی است. در سال ۲۰۱۵ ب‌ام‌و بیش از دو میلیون و چهارصدهزار دستگاه وسیلهٔ نقلیه تولید کرد. این شرکت در حال حاضر در کشورهای آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده آمریکا کارخانه تولید اتومبیل دارد.

بی‌ام‌و سری 8 کانورتیبل بسیار شبیه به همتای کوپه خود است. البته اصطلاحاتی برای سقف پارچه ای آن اعمال شده است. چهار نفر می‌توانند در این خودرو سوار شوند و از سفر با آن لذت ببرند.

سپرها و رکاب‌های کناری این خودرو شبیه بی‌ام‌و M850i xDrive کوپه هستند. به نظر می‌رسد این خودروی زیبا از موتور 4.4 لیتری تواین توربو V8 با قدرت 390 کیلووات و گشتاور 750 نیوتون متر استفاده کند. صفر تا صد مدل بدون سقف M850i xDrive تنها 3.7 ثانیه است و گمان می‌رود این عملکرد مشابه کانورتیبل باشد. البته این کانورتیبل سنگین تر از مدل کوپه خود بوده و در نتیجه مصرف سوخت بیش‌تری خواهد داشت. در ادامه عکس‌هایی از این خودرو مشاهده می‌کنید:

خودروی جدیدی بی‌ام‌و رونمایی می‌شود +تصاویر

خودروی جدیدی بی‌ام‌و رونمایی می‌شود +تصاویر

خودروی جدیدی بی‌ام‌و رونمایی می‌شود +تصاویر

خودروی جدیدی بی‌ام‌و رونمایی می‌شود +تصاویر

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.