علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا از جمله تحریم دو نفر به بهانه ارتباط با طالبان گفت: کشور ما زخم‌خورده طالبان است. دنیا فراموش نمی‌کند که طالبان دیپلمات‌های ما را در مزار شریف شهید کردند. طالبان از مجموعه گروه‌هایی است که به جای استفاده از ابزارهای سیاسی و منطقی و روش‌های متداول از سلاح استفاده می‌کند. ما همواره مخالف طالبان بودیم البته که آمریکایی‌ها هم دنبال بهانه هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته با تحریم‌های اولیه و ثانویه آمریکا مواجه بود، اما توانست در طول این سالیان تحریم‌ها را هوشمندانه مدیریت کند به طوری که آنها را تبدیل به فرصت کرد که اگر عملا تحریم‌های آمریکا نبود ما به این حد از پیشرفت در عرصه نظامی و فناوری‌های نوین نمی‌رسیدیم.

بروجردی همچنین در واکنش به اقدام اخیر عربستان در قرار دادن نام سپاه پاسداران و سردار سلیمانی در لیست گروه‌های تروریستی گفت: عربستان در جایگاهی نیست که علیه ایران حرف بزند. عربستان خود متهم ردیف اول است اما می‌خواهد افکار عمومی دنیا را منحرف کرده و از این حرف‌ها می‌زند. سردار سلیمانی افتخار ملی ماست و مبارزه ایشان با تروریسم بیشترین سهم و نقش را در بین کلیه کشورهای منطقه داشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجس با تاکید بر اینکه «عربستان نماد تروریسم دولتی است»، افزود: عربستان افتضاح بزرگ تاریخی را در قتل خاشقجی روزنامه نگار فعال سیاسی انجام داد. عربستان این فرد را به صورت وحشیانه در یکی از نمایندگی‌های رسمی‌اش در خاک ترکیه به قتل رساند و ماهیت واقعی‌اش را نشان داد. البته این در مقابل کشتار وحشیانه هزاران زن و کودک بیگناه در یمن چیزی نیست. عربستان باید پاسخگوی افکار عمومی جهان باشد و حتی به دلیل جنایت‌هایش در دادگاه بین‌المللی محاکمه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.