دونالد ترامپ شامگاه پنج شنبه در یادبود کشته شدگان نیروی دریایی خود که در سال ۱۹۸۳ این مطلب را مطرح کرد و نیروی نظامی این کشور را برای شکست آنچه که او دشمنان آمریکا نامید، قدرتمند دانست.

وی با بیان اینکه از هر ابزار قدرت ملی برای مقابله با تروریسم استفاده خواهیم کرد، افزود: یکی از دلایلی که من در سال گذشته، آمریکا را از توافق فاجعه بار هسته‌ای ایران خارج کردم، همین بود.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: در ۵ نوامبر (۱۴ آبان) همه اقدامات و تحریم‌های آمریکا علیه ایران که توسط توافق هسته‌ای لغو شده بود، دوباره به طور کامل به اجرا در می‌آید.

ترامپ تحریم‌ها را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران موثر دانست و از وقفه ایجاد شده به وسیله برجام ابراز تاسف کرد.

وی با تکرار ادعای بی اساس خود مبنی بر اینکه مردم در سراسر ایران دست به اعتصاب و شورش زده اند، گفت: ارزش پول ملی ایران سقوط کرده است و شرایط زندگی آن‌ها بسیار متفاوت شده است.

رئیس دولت چهل و پنجم آمریکا افزود: زمانی که من دولت را در اختیار گرفتم، ایران در حال تصرف مدیترانه بود، اما اکنون آن‌ها برای زنده ماندن تلاش می‌کنند.

ترامپ ادامه داد: تحریم‌های ما طیف وسیعی از رفتار‌های بدخواهانه ایران را در بر می‌گیرد. ما اجازه نخواهیم داد که حامی اصلی تروریسم در جهان به کشنده‌ترین سلاح‌های دنیا دست یابد، هیچ گاه این اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما تحریم‌های زیادی را علیه حزب الله در یک سال اعمال کردیم و تنها چند لحظه پیش نیز قانونی را امضا کردم که سخت‌ترین ضربه را به حزب الله خواهد زد و صندوق مالی آن‌ها را تهی خواهد کرد.

ترامپ هدف از این اقدام را ضربه به شبکه‌های تامین مالی حزب الله دانست و اظهار کرد: هرگز کار‌هایی که آن‌ها با نیروی دریایی ما انجام دادند را فراموش نمی‌کنیم.

وی با این ادعا که در «۳۵ سال پیش،۲۴۱ تن از سربازان آمریکایی در حمله تروریستی به مقر تفنگداران آمریکا در بیروت لبنان جان خود را از دست دادند»، گفت: حمله‌ای که حزب الله انجام داد. حزب الله گروهی تروریستی است که ایران آن را آموزش داد، تجهیز کرد و همچنان برای رسیدن به اهداف افراط گرایانه‌اش در منطقه از آن حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا که کشورش در شکل گیری القاعده نقش داشت و روابط بسیار صمیمی با سعودی‌ها اصلی‌ترین منبع مالی این گروه تروریستی دارد، مدعی شد: به جز القاعده، هیچ گروه تروریستی دیگری دستش به اندازه حزب الله به خون آمریکایی‌ها آغشته نیست.

ترامپ کشته شدگان این مقر تفنگداران آمریکایی را قهرمانانی دانست که برای «مبارزه با تروریسم اسلامی» به منطقه اعزام شده بودند.

وی همچنین مدعی شد عملکرد آن‌ها باعث شکست داعش در سوریه شده است و گفت: این مساله در عراق هم رخ داد و ما پیروز شدیم و پیروز هم خواهیم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.