حجت الاسلام کاظم صدیقی گفت: خداوند عزیز این عالم را بر اساس هدفی خلق کرده است. آنچه مسلم است بر اساس شواهد عقلی خدا عالم را برای آدم و آدم را برای خود خلق کرده است و در این فاصله اهداف میانی هم منظور شده است.

به نوشته ایلنا، وی در مراسم ختم پدر سردار حاجی‌زاده افزود: یکی از اهدافی که باید توجه داشت این است که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را امتحان کند. فلسفه امتحان این است که یکی از حکمت‌های امتحان در سوره ملک بیان شده است. وقتی امتحان نباشد ممتازها شناخته نمی‌شوند و مدال‌ها به اشخاص اختصاص پیدا نمی‌کند و رکورددارها شناخته نمی‌شوند و خط‌شکن‌ها جایگاه خود را پیدا نمی‌کنند و این امتحان است که باعث می‌شود کسانی که دارای امتیاز هستند، نمره بیاورند و عزیزان خلق خدا می‌شوند و به عنوان کسانی که تابلو ارزش دیگران هستند معرفی می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه کربلا گفت: شما می‌بینید چه جبهه‌ای باز شد که امروز برای اربعین از همه دنیا زائر دارد و اربعین به عنوان یک ذخیره و جبهه و عرصه طوفنده ظاهر شده است. کسانی که در همایش اربعین و در مانور جهانی اربعین حضور دارند، دنیا را به حیرت درآورده‌اند.

وی گفت: مرم حسینی و عاشورایی ما رکورددار شده‌اند و نسبت به کشورهای دیگر رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند اگر این امتحان پیش نمی‌آمد امام حسین به عنوان الگو و تابلوی مبارزه با استکبار و به عنوان پرچمدار شرف و مقاومت و صبر و ایثار و این همه فضایل نمی‌شد. این امتحان بود که مردم آن روز کوفه را در کم صبری و تسلیم شدن در حضیض نشان داد و عاشورائیان خوش درخشیدند.

حجت‌الاسلام صدیقی یادآور شد: امتحان هر روز هست و امروز باید دید پرچم عزت و شرف و مقاومت در دست چه کسی است و چه کسی نماینده امام حسین است و چه گروه‌هایی در جای یزید طرفدار زور و حق‌کشی هستند. خدا این انقلاب ما را برای جهانیان و کپی از عاشورا گرفته است. این ولایت و امامت که به دست امام نایب عصر به ایجا رسیده مقابل استکبار غرب و شرق ایستاده و امروز این عزت و عظمت و پیشرفت و این نفوذ منطقه‌ای نشانگر اخلاص و صبر و شجاعت عاشورا است.

وی با اشاره به سوره صف گفت: اگر سرمایه عمر را قدر ندانیم این عمر از دست ما خارج می‌شود و باید با این سرمایه جلو آتش جهنم سد ایجاد کنیم و برای خود یک عظت بدون ذلت تدارک ببینیم. عمر می‌گذرد و مرگ گریز ناپذیر است. شما جز عمر سرمایه دیگری ندارید.

صدیقی با اشاره به عارفانی که بهشت‌ساز بوده‌اند و نفسشان ولایت داشت، گفت: اگر این افراد با خدا معامله نمی‌کردند و با انواع عبادت‌ها از خدا درجه نمی‌گرفتند به این جا نمی‌رسیدند. دنیا بازار است و امام علی (ع) فرمودند این دنیا تجارت خانه دوستان خداست و این قدر مهم است که اولیا الهی خود را پیش خدا عزیز می‌کنند اما آن عرفان و سیر باطنی در این حد نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام دین خود را ایفا کرد و اسلام را از انزوا بیرون آورد و این شراب و قمار و پاسور را از دست جوان گرفت و به یک دستشان قرآن و در دست دیگرشان اسلحه داد، گفت: چه اتحادی نشان داد. امام یک جوان سیزده ساله را به عنوان رهبر خود معرفی کرد.

وی با اشاره به مساله جهاد در اسلام گفت: جهاد دری از درهای بهشت است و این درب عمومی نیست بلکه خصوصی است و هر کس و ناکسی مدافع حرم نمی‌تواند باشد. در جنگ تحمیلی همه به جنگ یک کشور آمدند و هشت سال بر سر ما آتش روشن کردند و قدرت خدایی که به آتش نمرود دستور داد و بر ابراهیم گلستان شد، ما را ستاره آسمان عزت قرار داد.

صدیقی با اشاره به شهیدان باکری و صیاد و... گفت: جهاد بهترین راه برای رسیدن به وصال پروردگار است بچه مومن فاسد در نمی‌آید و خدا مال او را هم ذخیره می‌کند. الان که ما در جنگ اقتصادی پنجه در پنجه گرگان قرار دادیم این غربی‌ها اینقدر فشار می‌آورند که اف ای تی اف را قبول کنید چون به بن بست رسیدید اما به ناگاه هزار استاد بسیجی نامه می‌نویسند که حواستان پرت نشود و اگر کفایت ندارید ما کمک می‌کنیم. ما مشکل داریم ولی بن بست، نداریم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: زندگی ما سراسر جبهه است. خدا به ما می‌گوید اول باید بکشی بعد کشته شوی. عرضه داشته باشید به دریای دشمن غلبه کنید. این جلسه مربوط به کسی است که فرزند او پرچمدار یقتلون است و مظهر قدرت و عزت نظام است در مقابل این کسانی که کوتاه می‌آیند را داریم. آنان زبان و چشمشان به این سرداران است که در این جنگ روباهان را می‌ترسانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.