اسناد افشاشده نشان می‌دهد یک شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی در حال فعالیت برای شناسایی اموال ایران در سراسر جهان بوده است.

سال گذشته گزارش‌هایی درباره فعالیت یک شرکت صهیونیستی به نام «بلک کیوب» منتشر شد که گفته می‌شد به منظور برهم‌زدن برجام و جمع‌آوری اطلاعات برای دولت ترامپ به شیوه‌های مختلف از مقامات دولت پیشین آمریکا که درگیر توافق هسته‌ای با ایران بودند، جاسوسی می‌کرده است، هم‌اکنون وب‌سایت «هاآرتص» گزارش داده که دامنه فعالیت این شرکت فراتر از جاسوسی از مقامات دولت اوباما بوده است.



به‌تازگی وب‌سایت هاآرتص در گزارشی نوشته است که به اسناد تازه‌ای از شرکت جاسوسی بلک کیوب دست یافته که نشان می‌دهد این شرکت در حال شناسایی اموال ایران در نقاط مختلف جهان و معرفی آنها جهت مصادره به نفع  قربانیان ادعایی عملیات‌ «تروریستی» بوده است.

این رسانه صهیونیستی در ادامه این مطلب، ضمن اشاره به پرونده‌های تکراری خانواده‌های قربانیان ادعایی «عملیاتهای تروریستی» می‌افزاید تخصص اصلی شرکتهایی مانند «بلک کیوب» شناسایی اموال و دارایی‌ کشورهایی مانند ایران به دادگاه‌ها برای پرداخت غرامت به این قربانیان ادعایی است.

اسنادی که در اختیار هاآرتص قرار گرفته نشان می‌دهد شرکت جاسوسی مذکور طی سالهای گذشته تلاش کرده با نزدیک‌شدن به برخی از معاونان باراک اوباما مانند «بن رودز» و «کالین کال» اطلاعاتی درباره دارایی‌های ایران برای استفاده در پرونده‌های حقوقی به دست آورد.

شناسایی اموال ایران مانند حسابهای بانکی در کشورهای حوزه خلیج فارس و خاور دور، کمک به ایران در پنهان‌کردن اموالش از جمله اطلاعاتی است که این شرکت صهیونیستی می‌خواسته از مقامات دولت پیشین آمریکا به دست آورد.

به نوشته هاآرتص، اگر ثابت می‌شد که مقامات دولت اوباما در موارد فوق اقدامات غیرقانونی انجام داده‌اند، این امکان وجود داشت که برای مصادره پولهای ایران بانکها و دولت پیشین آمریکا را تحت پیگرد قانونی قرار داد. بانکها و دولتها همیشه از اهداف اصلی پیگردهای قانونی هستند زیرا دسترسی فراوانی به پول و دارایی دارند.

در ادمه این مطلب به بخشهایی از عملیات این شرکت جاسوسی صهیونیستی برای شناسایی اموال ایران در کشورهای منطقه مانند عمان اشاره شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.