این تیم ژاپنی ۱۲ آبان میزبان پرسپولیس خواهد بود و یک هفته بعد باید در ورزشگاه آزادی به میدان برود تا قهرمان قاره تعیین شود.

کاشیما موفق شد با گل دقیقه ۲۵ یاماموتو با برتری به رختکن برود، ولی سوون در نیمه دوم شروعی توفانی داشت و از دقیقه ۵۲ تا دقیقه ۶۰ سه بار گل زد تا در یک‌قدمی فینال قرار بگیرد.

در این صحنه‌ها ضعف خط دفاع تیم ژاپنی روی توپ‌های بلند کاملا آشکار بود.

با این نتیجه کاشیما حذف شده بود، ولی وقتی توفان میزبان فروکش کرد به بازی برگشت و در دقیقه ۶۴ با گل دایگو نیشی اختلاف را به حداقل رساند. با این نتیجه بازی به وقت اضافه می‌رفت، ولی کاشیما به حملاتش ادامه داد و در دقیقه ۸۲ با گل سرجینیو، مهاجم برزیلی به گل برتری رسید.

انتظار می‌رود این مهاجم ۲۳ ساله که سه ماه پیش از سانتوز به کاشیما منتقل شده، در فینال هم خطرناک‌ترین مهره کاشیما باشد و مدافعان پرسپولیس باید به شدت مراقب او باشند.

 سرجینیو پیش از زدن گل صعود، سازنده دو گل دیگر تیمش بود و بی‌تردید بهترین بازیکن زمین.

سرجینیو در بازی‌های قبلی کاشیما هم نمایش درخشانی داشته و این چهارمین بازی متوالی در لیگ قهرمانان آسیا بود که موفق به گلزنی شد.

 نقش زیکو در صعود کاشیما

او درباره گل صعود که با ضربه‌ای محکم از درون محوطه جریمه به زیر طاق میزبان کوبید گفت: «سوزوکی قبل از من به توپ رسید و من فکر کردم که ممکن است توپ را به من پاس بدهد. ضربه خوبی زدم و می‌دانستم همه تیم می‌خواهد این توپ گل شود.»

او اضافه کرد که صحبت‌های زیکو، مدیر فنی تیم به بازیکنان برای این بازی انگیزه داده است. ستاره سابق تیم ملی برزیل در دهه ۹۰ میلادی به‌عنوان بازیکن و مربی در کاشیما فعالیت داشت و حالا مدیر فنی این تیم ژاپنی است.

سرجینیو گفت: «صحبت‌های زیکو ما را تهییج کرد و روحیه ما را بالا برد. متوجه شدیم که اگر به فینال نرسیم، هیچ کار ارزشمندی انجام نداده‌ایم.»

سئو جونگ وون، سرمربی سوون بلووینگز در واکنش به حذف تیمش گفت: «خیلی ناراحتم که نتوانستیم برتری سه بر یک را حفظ کنیم. در اواخر نیمه دوم گل‌های آسانی خوردیم.»

وون که تیمش در بازی رفت هم برتری‌اش را در دقایق آخر از دست داده بود، اضافه کرد: «در دقایق آخر توان تیم ما کم شد و همزمان تمرکز بازیکنان هم افت کرد. ما برای برطرف کردن اشتباهات‌ جایگیری و یارگیری تمرین کرده بودیم، ولی دوباره آنها را مرتکب شدیم. به نظر می‌رسد توان بدنی ما برای ماندن در بازی کافی نبود.»

 

همه چیز درباره کاشیما

کاشیما در سال ۲۰۱۶ قهرمان و سال گذشته نایب ‌قهرمان «جی لیگ» شد، ولی در فصل جاری عملکرد خوب دو سال قبل را نداشته و با ۱۴ امتیاز فاصله نسبت به کاوازاکی فرونتال صدرنشین در رده چهارم قرار دارد.

 البته نمی‌توان رتبه کاشیما در جدول لیگ ژاپن را دلیلی برای ضعف این تیم دانست. فصل گذشته هم اوراوا در حالی قهرمان آسیا شد که لیگ ژاپن را در رتبه هفتم به پایان رساند.

گو یووا، سرمربی کاشیما آمیزه‌ای از بازیکنان باتجربه و جوان در اختیار دارد. یوشیدا، مدافع راست سابق شالکه و کاپیتان یاسوشی اندو از باتجربه‌ها هستند، در حالی که یوما سوزوکی ۲۲ ساله هم مهره خطرناکی در خط حمله است.

کاشیما در مرحله گروهی با سوون بلووینگز همگروه بود و توانست به‌عنوان تیم دوم صعود کند. این تیم در مرحله حذفی به ترتیب شانگهای SIPG و تیانجین کوان‌جیان از چین و بلووینگز از کره را حذف کرد تا حریف پرسپولیس در فینال شود.

کاشیما سه بازیکن برزیلی و دو بازیکن کره‌ای دارد. در بازی برگشت این تیم مقابل بلووینگز لئو سیلوا و سرجینیو، هافبک و مهاجم برزیلی بازی کردند، در حالی که لئاندرو، هموطن آنها به دلیل مصدومیت غایب بود.

کئون سون تائه و جونگ سئونگ هیون، دروازه‌بان و مدافع کره‌ای هم ۹۰ دقیقه برای کاشیما بازی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.