به گزارش تارنمای هیل، ارگان کنگره آمریکا، ترامپ جمعه شب در یک گردهمایی تبلیغاتی در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی ضمن متهم کردن رسانه ها اظهار داشت که «رسانه ها چه بخواهند یا نخواهند نقش مهمی در اصلاح یک گفتمان سیاسی ایفا می کنند.» 

وی افزود:تداوم پوشش خبری نامناسب رسانه ای، خصومت عمیق وحملات منفی فقط باعث جدایی و ایجاد تفرقه در کشور می شود و یک گفتمان سالم را تضعیف می کند. 

رئیس جمهوری آمریکا گفت:ما شاهد تلاش رسانه ها برای بهره برداری از اقدامات نادرست یک فرد برای کسب امتیاز سیاسی در مقابل حزب جمهوری خواه بوده ایم. 

وی با اشاره به تیراندازی یک فرد مسلح به قانونگذاران جمهوری خواه حین تمرین در زمین بیس بال ایالت ویرجینیا گفت: وقتی یک حامی «برنی سندرز»سناتور آمریکایی تلاش کردجمهوری خواهان کنگره را به قتل برساند ماازاین تلاش وحشیانه برای قتل جمعی برای اهداف سیاسی استفاده نکردیم زیرا این روشی غلط است. به همین ترتیب وقتی چپ گراهای افراطی اموال عمومی را تخریب می کنند و خشونت به راه می اندازند ما حزب دمکرات را مقصر نمی دانیم. 

مقامات آمریکایی روز جمعه فردی را درایالت فلوریدا بازداشت و او را به ارتکاب ۵ فقره جرم در ارتباط با مواد انفجاری ارسال شده به دمکرات ها از جمله «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق و«هیلاری کلینتون» نامزد ریاست جمهوری دمکرات ها در انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کردند. 

مقامات هویت وی را«سزار سویاک» معرفی کردند که به طور مداوم بسته های پستی را با محتواهایی علیه دمکرات ها و در حمایت از ترامپ در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاشت. وی روز جمعه در حالی که سوار بر خودروی ونی بود که استیکرهای ترامپ روی آن چسبانده شده بود، دستگیر شد.

ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره سویاک به عنوان یکی از حامیاش تصدیق کرد که او «کسی است که من را به دیگران ترجیح می دهد» اما مدعی شد که استیکرها را ندیده است. 

شبکه خبری سی ان ان همچنین ویدئویی را از سویاک درگردهمایی تبلیغاتی ترامپ در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است که فرد مظنون یک پوستر در ضدیت با سی ان ان در دست دارد. 

ارسال بسته های مشکوک که به نظر می رسد حاوی ماده منفجره و یک پودر سفید رنگ است از چهارشنبه هفته پیش به مقصد منازل هیلاری کلینتون، باراک اوباما و تلویزیون سی ان ان آغاز شد.

این بسته ها همچنین برای جو بایدن معاون اوباما، برخی دیگر از سناتورهای دمکرات، جان برنان رئیس پیشین سیا، هنرپیشه ها، سناتور کوری بوکر و جیمز کلپر مدیر پیشین امنیت ملی آمریکا ارسال شده و تعداد آنها به ۱۲ فقره رسیده است.

ترامپ که بارها رسانه ها رامتهم کرده و حتی آنها را دشمن مردم خوانده است روز پنجشنبه نیز در توئیتی به رسانه های حمله کرد و نوشت: بخش بزرگ خشمی که اکنون درجامعه شاهد هستیم به دلیل گزارش های هدفمندی است که رسانه های اصلی به غلط ارائه می دهند ومن ترجیح می دهم از آنها به عنوان اخبار جعلی یاد کنم. این بسیار بد و تنفرآمیزتر از آن است که توصیف شود . رسانه های اصلی باید هر چه سریع تر رویکرد بهتری را بکار بندند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.