به گزارش اسپوتنیک، خالد العطیه، وزیر دفاع قطر در کنفرانسی تحت عنوان "بحران خلیج (فارس) و آثار آن ... رویکردهای علمی" در دوحه، با اشاره به محاصره قطر از سوی چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) اظهار کرد: ما دارای سلاح‌های بازدارنده برای محافظت از قطر و حفظ امنیت و ثبات خود هستیم و دوحه هرگز در مقابل هیچ طرفی سر تعظیم فرود نخواهد آورد و بر تجاوزات پیروز شده است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اخیرا در جلسه کنفرانس اقتصادی ریاض گفته بود که قطر اقتصاد قدرتمندی در اختیار دارد و با وجود اختلافاتی که با دوحه داریم، قطر پنج سال بعد با قطر الان متفاوت خواهد بود.

العطیه افزود: هرگونه راه حلی برای پایان تنش با کشورهای تحریم کننده قطر باید با عذرخواهی آنها از مردم ما، پایان محاصره و نشستن بر سر میزه مذاکره آغاز شود.

این مقام قطری در ادامه ضمن قدردانی از موضع ترکیه نسبت به این موضوع تصریح کرد: یکی از عوامل خارجی که باعث شکست محاصره قطر شد، ایستادگی ترکیه در کنار قطر بود.

وی بحران به وجود آمده بین قطر و چهار کشور عربی را عمیق‌تر از یک بحران سیاسی و رسانه‌ای برشمرد و گفت که حتی کار به تهدیدات نظامی کشید و آنها به تلاش برای مداخله نظامی جدی اذعان کردند.

عربستان ، امارات ، بحرین و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶ ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.