روح الله بابایی صالح (نماینده حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج) در موافقت با حضور محمد شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضمن سپاسگذاری از زحمات وزرای سابق علی‌الخصوص آقای ربیعی وزیر سابق کار من به عنوان عضوی از کمیسیون اجتماعی با اغلب چالش‌های جامعه آشنایی دارم این امر ناشی از ارتباط مستقیم من با وزارت کار است.

وی افزود: با توجه به معرفی شریعتمداری از سوی دولت برای وزارت کار باید بگویم که وی فردی مومن و ولایی، پاک‌دست، اهل تدبیر و توانمند است که از دوران انقلاب به این سو، مسئولیت‌های مختلفی در حوزه اجرایی در وزارت بازرگانی، معاونت ریاست جمهوری و وزارت صمت داشته و مورد وثوق دولت است. قابل ذکر است که وی با چالش‌های اجتماعی نیز آشنایی خوبی دارد.

نماینده بوئین زهرا تصریح کرد: شریعمتداری فردی با قاطعیت لازم در مبارزه با فسادهای سازمان یافته است این را باید به خاطر داشت که وی در خصوص ثبت سفارشات خودرو مشکلات این موضوع برملا کرد. در حوزه صندوق‌های بازنشستگی نیز شریعمتداری تصدی‌گری را در این زمینه می‌تواند کاهش دهد و از نفوذ ذی‌نفوذان مختلف سیاسی و اقتصادی در این صندوق‌ها بکاهد.

بابایی صالح اشاره کرد: اشتغال‌زایی یک برنامه فرادستگاهی است و شریعتمداری در مقام وزارت کار توانایی لازم را برای هماهنگ‌سازی سایر دستگا‌های مرتبط توسعه بخش تعاون و توانمندسازی جامعه را دارد. همانطور که مستحضرید مباحث فنی و حرفه‌ای بهترین روش برای توسعه پایدار یک کشور است. شریعتمداری زمینه فراهم آوری تلاش و همکاری کارشناسان آشنا به حوزه فنی و حرفه‌ای را دارد.

وی با اشاره به سازمان تامین اجتماعی گفت: شاهدیم که این سازمان حدود نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه‌هایی همچون الکترونیک، توسعه مراکز درمانی و ... داشته است. در همین خصوص از زحمات ریاست فعلی سازمان آقای دکتر نوربخش تشکر می‌کنیم. شریعتمداری این توانایی را دارد که از امکانات این سازمان و جمعیت تحت پوشش آن برای ایجاد رفاه و نشاط اجتماعی در کشور بهره ببرد.

نماینده بوئین زهرا و آوج اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد برنامه‌های آقای شریعتمداری با اسناد بالادستی کشور انطباق دارد.

وی در پایان اشاره کرد: در روابط بین الملل و علی الخصوص حوزه کار سربلندی نظام کشورمان که به واسطه دیدار با رئیس مجلس و وزرای کار و بهداشت برزیل و وزرای بهداشت و کار اروگوئه افزون شده باید در نظر بگیریم. در پایان امیدوارم که نمایندگان و همکاران من از شریعتمداری حمایت‌های لازم را با دادن رای اعتماد به ایشان به عمل آورند.

چرا رئیس‌جمهور به جوانان اعتماد نمی‌کند؟

 

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتخاب شریعتمداری از سوی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار گفت که چرا رئیس‌جمهور به جوانان اعتماد نمی‌کند؟

به گزارش ایسنا، شهاب نادری در جلسه علنی بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار به عنوان مخالف وی گفت: از اینکه آقای شریعتمداری مجددا شانه زیر بار مسئولیت داده سپاسگزارم. من برای شخصیت حقیقی ایشان احترام زیادی قائل هستم، اما باید نظراتم را بیان کنم و از آقای روحانی بپرسم چرا با وجود این همه جوان نخبه و فرهیتخته با درجات عالی نتوانستند جوان گرایی را در عمل به جامعه ۶۵ درصدی جوانان نشان دهند؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه شریعتمداری در سال ۵۹ یعنی در ۲۰ سالگی عضو شورای کمیته انقلاب با مدرک دیپلم بوده خطاب به رئیس‌جمهور گفت: چرا نمی‌توانید به جوانان اعتماد کنید؟

وی ادامه داد: آیا یک سیاستمدار آن هم با مدرک مدیریت بازرگانی می‌تواند وزارت کار را اداره کند؟ اگر آقای شریعتمداری وزیر کارآمدی بود چرا ایشان را از وزارت صنعت برداشتید و اگر ناکارآمد است پس برای وزارت کار هم ناکارآمد است.

نادری با بیان اینکه پرونده استیضاح شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت در مجلس هنوز مفتوحه است خاطر نشان کرد: ایشان در جلسات استیضاح در کمیسیون حاضر نشد و به قانون احترام نگذاشت. آیا می‌شود به ایشان اعتماد کرد؟ ایشان به توصیه رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به قانون مجلس بی حرمتی کرد. آقای شریعتمداری در مسئولیت سابقش چه گلی بر سر تولید و صنعت زده که برای وزارت کار به ایشان رای بدهیم؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موضوع ثبت سفارش خودروها در دوره قبل از وزارت شریعتمداری اتفاق افتاده خاطر نشان کرد: ایشان فساد را کشف کرد اما آیا با همه حلقه‌های فساد برخورد شد؟ چرا پاسخ استیضاح نمایندگان را نداد؟ چطور بپذیریم که ایشان به عنوان فردی باتجربه در حوزه صنعت در یک حیطه متفاوت توانمند است قطعا جامعه این انتخاب را از مجلس نمی‌پذیرد؟ ضمن اینکه حق بسیاری از هموطنان ما در قراردادهای خرید با شرکت‌های خودروسازی ضایع شد و خودروکاران با گرانی بازار حاضر به تحویل خودرو نشدند.

 

نماینده بوشهر در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون: پاکدستی شریعتمداری بر همگان مشهود است

 

همچنین به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در موافقت با شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای شریعتمداری برخلاف گفته برخی نمایندگان براساس قانون فعالیت کرده است. وی براساس مبادی قانونی به وزارت کار خواهد آمد و این نشان ضعف در وزارت صنعت نیست.

وی با بیان اینکه امروز تکلیف ما نمایندگان کاری سخت و سنگین است و نمایندگان باید سکاندار چند وزارتخانه را تعیین کنند، گفت: آنچه می‌تواند مبنای انتخاب ما باشد تخصص است که آقای شریعتمداری هم از نظر مخالفان و هم از نظر موافقان از آن برخوردار است.

نماینده بوشهر با تاکید بر اینکه برنامه آقای شریعتمداری ابعاد گوناگونی دارد و در بخش‌های زیادی به آن پرداخته شده است، یادآور شد: توجه به وضعیت معیشت مردم، تاکید بر اهداف راهبردی در حوزه‌های اجتماعی و رفاهی از جمله اهداف وی است.

وی ادامه داد: آنچه که باعث موفقیت یک وزیر می‌شود قدرت تعامل و همگرایی با سایر نهادها است و این شاخص بارز در وجود آقای شریعتمداری دارد. بدون شک ما به عنوان مدیران کمبودها و ضعف‌هایی داریم و نباید به این کمبودها پیش از حد دامن زده شود.

خدری عنوان کرد: ۵ سال عضویت در شورای عالی کار و عضویت در هیات امناء سازمان تامین اجتماعی از نکات مثبت شریعتمداری است که نشان می‌دهد ایشان با مشکلات جامعه و وزارت کار آشنا است. لازم می‌دانم برای رفع دغدغه همکاران و مردم به ثبت سفارش خودرو و اشکالاتی که در آن وجود داشت اشاره کنم که با مدیریت آقای شریعتمداری در وزارت صنعت برطرف شد و این نشان از شفافیت وزارت متبوع ایشان بود.

نماینده بوشهر خاطرنشان کرد: عدم محافظه‌کاری در برخورد با مفسدان و متخلفان در وزارت صنعت از ویژگی‌های مثبت آقای شریعتمداری بود که قابل تحسین است. پاکدستی آقای شریعتمداری بر همگان مشهود است و این موضوع هم در مخالفان و هم در موافقات مشترک است. ما از آقای شریعتمداری انتظار داریم تا به وضعیت معیشت مردم و قشر محروم کارگر توجه ویژه‌ای داشته باشد. امیدوارم وزیر جدید به وضعیت زنان بیش از گذشته توجه داشته باشد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.