عزیز اکبریان در جلسه شنبه شب مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت در موافقت با وی گفت: کشور در شرایط حساسی است. الان زمان دعوای دولت، مجلس و قوه قضاییه نیست. ما باید به جای دعوای جناحی مشکلات نظام را حل کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت از وزارتخانه‌های حساس است، اضافه کرد: مشکل این وزارتخانه بیمه، مالیات، بانک، گمرک، نوسانات ارزی، تصدی‌گری دولت و شرکت‌های خصولتی هستند. انصافا آقای شریعتمداری در این وزارتخانه زحمت کشید و بهترین همکاری را با کمیسیون داشت. حالا دولت تصمیم گرفته تیم اقتصادی را جابه‌جا کند.

اکبریان، رحمانی را فردی دلسوز، ساده‌زیست، ولایتمدار و وفادار به نظام، با انگیزه و ارزشی توصیف کرد و گفت: ایشان به عنوان مدیر تراکتورسازی و آلومینیوم المهدی تلاش زیادی کرده، سه دوره نماینده مجلس بوده و ۱۵ سال پیش با لیسانس وارد مجلس شده است. دو سال است که ایشان معاون وزیر است حالا او وارث تمام مشکلات وزارت صنعت است؟ وارث این مشکلات تیم اقتصادی دولت و ما در مجلس هستیم.

نماینده مردم کرج در مجلس ادامه داد: آقای رحمانی در تدوین برنامه وزارت صنعت نقش اساسی داشته و برنامه مدون برای تولید دارد و نیازی نیست که از صفر شروع کند. او پاکدست است و برای مبارزه با فساد برنامه دارد. طبیعتا کسی که خودش آلوده باشد نمی‌تواند با فساد مقابله کند.

وی در پایان توجه به مدیران بومی و تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخل را از دیگر رویکردهای وزیر پیشنهادی صنعت عنوان کرد.

یوسف‌نژاد: رحمانی ذوجنبتین است

 

نماینده ساری در موافقت با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای رحمانی ذوجنبتین است. مجلس را از زاویه دولت و دولت را از زاویه مجلس دیده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی نوبت شب (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رای اعتماد مجلس به رضا رحمانی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به رزومه و تحصیلات خود، خود را ذی‌صلاح دانست که در مورد این وزیر اظهار نظر کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: همه ما می‌دانیم که پذیرش مسئولیت با توجه به شرایط فعلی کاری بسیار سخت است. اگر بعد از رای اعتماد ما به این وزرای پیشنهادی، این عزیزان رای بیاورند، به هتل ۵ ستاره نمی‌روند. دارند به بدترین شرایط می‌روند. مشکلات و مصائب و بدبختی‌ها روی سر این‌ها می‌ریزد.

وی با اشاره به صلاحیت تحصیلی، مدیریتی و تجربی گفت: آقای رحمانی هر سه این صلاحیت را به طور کامل داراست. ما وقت آموزش برای فرد جدیدی که نیاز به شناخت از دستگاه‌های مربوطه دارد نداریم. هزینه‌ای که برای بسیاری از مسئولان پرداخته‌ایم و جواب معکوس گرفته‌ایم. این قضیه آموزش در مورد آقای رحمانی مصداق ندارد.

نماینده ساری سامانه‌های قیمت‌گذاری در بخش صنعت، بحث خودرو، مساله تجارت خارجی، مساله جلودار بودن بخش معدن و رویکردی که وزیر باید به توسعه داشته باشد را جزو مسائلی دانست که رحمانی شناخت نسبی نسبت به آن‌ها دارد.

وی خطاب به صادقی ادامه داد: شما اشاره کردید که برنامه‌های آقای رحمانی همان برنامه‌های قبلی است. من می‌خواهم بگویم که اتفاقا باید همین طور باشد. یک وزیر با قوانین و اسناد بالادستی و برنامه‌های تنظیم شده از قبل روبه‌روست. پس باید این مسائل را با وضع موجود تطبیق دهد. این کاری است که بسیاری از وزرا قبلی نتوانستند انجام دهند.

یوسف نژاد با اشاره به این جمله که "آقای رحمانی ذوجنبتین است" اظهار کرد: آقای رحمانی مجلس را از زاویه دولت و دولت را از زاویه مجلس دیده است. سال‌ها در مجلس بوده و ریاست کمیسیون صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشته است. در خود وزارتخانه هم در حد قائم مقام وزیر کار کرده است. آقای رحمانی صالح، صادق، صبور و نسبت به مسائل مخصوصا روابط بین دستگاهی که مشکلات عدیده همه وزارتخانه‌های ماست اشراف دارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ادامه داد: هر کسی که از ظرفیت مجلس در جهت منافع سازمانی استفاده کرده است، موفق بوده است. این ویژگی را در آقای رحمانی می‌بینیم. من فکر می‌کنم ان‌شاءالله مجلس باید به ایشان کمک کند. یک وزیر بدون استفاده از ظرفیت و پتانسیل مجلس موفق نیست.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه آقای رحمانی از آن منزلت و جایگاه که برای یک وزیر لازم و ضروری است برخوردار است، گفت: بقیه مسائل مربوط به خود و معاونان ایشان، روابط و معاونان‌شان برمی‌گردد. همه دستگاه‌ها باید به او کمک کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رییس جمهور در مجلس گفت: آقای رییس جمهور باید به بخش معدن، صنعت، خودرو و تجارت خارجی کمک کند. وزرای محترم! مجلس خانه شماست. اگر مساله و موردی به وجود آمده که با نظر مجلس حل می‌شود، شما باید  به افراد و دستگاه بگویید که من به مجلس می‌روم و آن مشکل را حل می‌کنم.

شهریاری: «رحمانی» از برترین مدیران اجرایی و اقتصادی کشور است

 

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آقای رحمانی علاوه بر داشتن تعهد و تخصص و شایستگی، برای این مسئولیت خطیر یکی از برترین مدیران اجرایی و اقتصادی کشور است.

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری، در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در عصر کنونی رونق اقتصادی کشورها ناشی از رونق اقتصادی در بخش صنعت، معدن و تجارت است که در واقع یکی از حساس‌ترین بخش‌های یک کشور است و به دلیل تاثیر مستقیم بر اقتصاد، به تعبیری نبض اقتصادی کشور است.

وی در ادامه بیان کرد: لذا این بخش از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. حسن سابقه و تجارب ارزشمند آقای رحمانی نویدبخش روزهای خوب برای وزارت صنعت و معدن است. مخالفان طوری صحبت کردند که فکر می‌کردند یک وزارتخانه در هیات دولت می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند. غافل از اینکه وزیر یک نفر در هیات دولت است و نه تنها دولت به تنهایی بلکه قوه مقننه و قوه قضاییه همگی باید دست به دست هم دهند تا مشکلات کشور برطرف شود. نباید از یک نفر انتظار داشته باشیم که همه مشکلات را حل کند.

وی در ادامه افزود: آقای رحمانی علاوه بر داشتن تعهد و تخصص و شایستگی، برای این مسئولیت خطیر یکی از برترین مدیران اجرایی و اقتصادی کشور است. انتخاب ایشان از سوی رییس جمهور اراده و عزم جدی دولت را برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق بخشیدن به کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی را نشان می‌دهد. در شرایط کنونی بدون تردید یکی از چالش‌های مدیریت کلان کشور، چالش اعتماد به باورهای قلبی و رفتاری مدیران به ارزش‌های دینی و انقلابی از یک سو و اعتماد به دانش‌های توسعه‌ای و درک امور بین‌الملل و توان اجرایی برنامه‌های توسعه‌ای از سوی دیگر است.

شهریاری تصریح کرد: راهکار اثربخش کاهش این چالش در وجود مدیران توانمند و عالی است. مدیرانی که واجد این ویژگی‌ها باشند موفق خواهند شد که خوشبختانه آقای رحمانی در حوزه اندیشه و باورها و رفتارهای ارزشی و انقلابی آزمون‌های خود را پس داده است و در حوزه‌های توسعه‌ای با رویکردهای داخلی و بین‌المللی صاحب نظر است. عملکرد گذشته ایشان از سطح قابل قبولی برخوردار است. کسانی که از آقای رحمانی شناخت کافی را دارند به خوبی می‌دانند که ایشان ویژگی‌های مورد نظر را دارد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد تعامل با دنیا به عنوان یک استراتژی هدفمند مورد توجه ایشان بوده است. ارتباط موثر ایشان باعث دلگرمی فعالان صنعت و معدن خواهد شد. رویکرد برنامه‌محوری و سوابق ایشان نشانگر توسعه در این حوزه خواهد بود. کارنامه درخشان ایشان نشان می‌دهد که اعتقاد ایشان به بخش خصوصی در به حرکت درآوردن اقتصاد با محوریت بخش خصوصی روزهای خوبی را پیش روی خود خواهد داشت. موضوع اقتصاد یک چرخه تعریف شده است که بدون هماهنگی چرخه سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید و صادرات، تحقق نخواهد یافت.

شهریاری در ادامه اظهار کرد: خروج از بحران‌های ملی و منطقه‌ای و ورود به بازارهای جهانی دانش و تجربه و آگاهی در این بخش را طلب می‌کند که سلامت کاری ایشان و احاطه بر مسئولیت خطیر ایشان در طول دوران مسئولیت زبانزد بوده و مطمئنا تجارب ارزشمند ایشان قطعا سبب خواهد شد که این مجموعه بتواند گام‌های موثری در توسعه اقتصادی کشور بردارد و سبب حضور بیشتر در بازار بین‌المللی گردد. اهتمام بیشتر به بازار غیر نفتی باعث خروج از رکود و کسب بازارهای جدید موجبات تقویت صادرات غیر نفتی را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: با ایجاد فضای مناسب کسب و کار و رشد سرمایه‌گذاری به بهبود وضعیت صنعت و معدن و گسترش بازارها می‌ انجامد. توجه به سرمایه‌گذاری خارجی برای تولید باکیفیت از اقدامات موثر ایشان است که در تداوم برنامه‌ها به آن اشاره شده است. خوشبختانه امروز سکان هدایت این وزارتخانه به شخصی سپرده می‌شود که هم در تولید و هم در تجارت تبحر دارد.

شهریاری در ادامه با اشاره به برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی صنعت بیان کرد: این برنامه بارقه امیدی را در دل بسیاری از تولید کنندگان و اصناف و تولید کنندگان ایجاد کرده است. ایشان گفتند که لیستی از طرح‌های غیر اقتصادی این حوزه را تهیه که ادامه آن به نفع آینده اقتصادی کشور نیست و ایشان اعتقاد دارند که وزارت صنعت، سیاست‌گذار است و نه بنگاه‌دار. از نام و نشان بخش خصوصی و بزرگ شدن آن نمی‌هراسند. توجه جدی به تولید ملی دارند.

وی در پایان گفت: برای تعامل با نخبگان و فعالان اقتصادی برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و از نظرات اندیشمندان بهره خواهم گرفت. نسبت به ایجاد کمیسیون‌های مشورتی با حضور ذی‌نفعان برای بخش‌های تولید و خدمات اقدام خواهند کرد. در جلسه‌ای که با فراکسیون زنان داشتم گفتند هدف دولت شایسته‌سالاری است و از بانوان شایسته استفاده خواهد شد. من از همکاران خواهش می‌کنم که رای بالایی به این همکار که 14 سال ایشان را می‌شناسیم بدهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.