خبرگزاری رسمی مصر گزارش داد، بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور در چارچوب اهمیتی که قاهره به  همکاری میان کشورهای آفریقایی و کشورهای گروه ۲۰ در زمینه‌های مختلف قائل است، عازم برلین می‌شود.

رئیس جمهوری مصر همچنین به منظور مشارکت در "اجلاس کوچک رهبران آفریقا، رؤسای کشورها و دولت‌ها، اعضای ابتکارعمل آلمان برای مشارکت با آفریقا" در حاشیه گروه ۲۰ که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان خواستار آن شده، به برلین می‌رود.

بسام راضی همچنین افزود: قرار است که در جریان این سفر سیسی با صدر اعظم آلمان مذاکرات دوجانبه‌ای داشته باشد و در جریان آن دو طرف به بررسی راه‌های تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف بپردازند.

رئیس جمهوری مصر قبل از سفر به برلین، شنبه با هیئتی از پارلمان آلمان به ریاست پیتر رامزاور، رئیس کمیته همکاری اقتصادی دیدار کرد و در این نشست سامح شکری وزیر خارجه، عمرو نصار وزیر صنعت و تجارت مصر و نیز سفیر آلمان در قاهره حضور داشتند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر تصریح کرد: رئیس هیئت پارلمانی آلمان در این نشست بر توسعه همکاری دوجانبه طی دوره اخیر به ویژه در زمینه‌های اقتصاد، تجارت و انرژی تاکید کرد.

وی نسبت به افزایش همکاری مشترک در زمینه پارلمان که در تقویت روابط دوجانبه و پیشبرد آن به سمت چشم‌اندازهای جدید نقش به سزایی دارد، ابراز امیدواری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.