محمد شریعتمداری در نخستین روز کاری خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از نشست مشترک با تشکل های کارگری و کارفرمایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا همچنان به گفته خود در روز ملی صادرات مبنی بر نداشتن اختیارات کافی وزرا معتقدید یا خیر، گفت: این موضوع همچنان به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با این وجود مسئولیت جدید را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار گرفتید، گفت: حق گرفتنی است و به توان من امیدوار باشید.

شریعتمداری همچنین درباره اینکه آیا عقب ماندگی دستمزد کارگران از هزینه معیشت را قبول دارید یا خیر، گفت: قطعا همین طور است اما میزان این عقب ماندگی باید بررسی شود و با توجه به اعلام نرخ تورم از سوی بانک مرکزی، عقب ماندگی دستمزد غیرقابل انکار است؛ در این زمینه یکی از راهکارها حمایت اجتماعی از خانوار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت توزیع سبد حمایتی از خانوارها گفت: همانطور که رئیس جمهور در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی اعلام کرد این موضوع در اولین فرصت در نشست هیات دولت نهایی می شود و نیمی از جمعیت ایران از این حمایت اجتماعی بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: اطلاعات اولیه برای شناسایی خانواده های تحت پوشش احصا شده که به تدریج پس از تکمیل اطلاعات توزیع اقلام آغاز خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.