شهریار حیدری با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور اظهار داشت: سه روز بعد از اربعین در کربلا و پنج روز در پایانه های مرزی چزابه، شلمچه و مهران امکانات رفاهی و موکب ها برای عزیمت زائران برپاست.

وی گفت: متناسب با حضور زائران در کربلا، موکب هایی تا روز چهارشنبه و پنجشنبه در کربلا مستقر خواهد بود.

حیدری افزود: ۱۲ هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد زائران از مرزهای چزابه، شلمچه و مهران پیش بینی شده است.

وی با تشکر از زائران در همکاری و هماهنگی با ستاد مرکزی اربعین حسینی و رسانه ها گفت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه باتوجه به برگشت زائران به کشور تمام تمهیدات لازم و امکانات حمل و نقل فراهم است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به احتمال بارندگی و باد تند در روزهای پایانی این هفته اظهار داشت: با دستور ستاد مرکزی اربعین، ستادهای مدیریت بحران استان های خوزستان و ایلام و استان های معین آماده باش کامل هستند.

حیدری پیش بینی نیاز زائران در مواکب را از دیگر تمهیدات برشمرد و گفت: این مایحتاج امروز و فردا از محل کمک های خیرین برای رفاه زائران تهیه و تامین می شود.

وی افزود: در حوزه امنیت و انتظامی نیز با توجه به آخرین رصد میدانی و بررسی ها تا این لحظه امنیت خیلی مطلوب و عالی و بی نظیر در کشور عراق برقرار است و تا خروج زائران ایرانی چتر امنیتی و اطلاعاتی برای تامین امنیت زائران گسترده و مناسب خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.