امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۹۲ واحد رشد کرد و تا تراز ۱۸۳ هزار و ۲۱۹ واحدی بالا رفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۴۲ واحد رشد رقم ۲۸ هزار و ۹۶ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با رشد ۲۸۴۰ واحدی روبه‌رو شد و رقم ۱۹۹ هزار و ۸۲۵ واحدی را تجربه کرد. شاخص بازار اول و بازار دوم ۲۰۰۲ و ۴۷۱۶ واحد رشد کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و بانک ملت سه نمادی بودند که به ترتیب ۲۹۸، ۱۶۵ و ۱۵۲ واحد تاثیر مثبت روی نوسانات شاخص‌های بازار داشتند. اما در طرف مقابل پتروشیمی جم، فولاد خوزستان و پتروشیمی فناوران هر یک به ترتیب ۷۶، ۷۳ و ۳۰ واحد تاثیر کاهنده روی نماگرهای بازار سهام داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی قیمت‌ها با شیب نسبتا ملائمی رشد کرد البته تعدادی از سهم‌های این گروه با افت قیمت مواجه شدند. در عین حال اکثر سهم‌ها از یک تا دو درصد رشد را تجربه کردند.

یکی از نکات مهم معاملات امروز رشد قیمت سهم‌ها در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری بود به طوری که بیشتر سهم‌های این گروه توانستند به مرز رشد پنج درصد خود را نزدیک کنند و تعدادی نیز با صف خرید مواجه شدند. به عنوان نمونه در نماد بانک تجارت که مدت‌ها زیرقیمت اسمی مورد دادوستد قرار گرفت، امروز در قیمت پایانی شاهد رشد ۴.۹۲ درصدی بودیم و در نتیجه قیمت آن به بیش از ۱۰۸ تومان رسید.

آنگونه که تابلوی معاملات نشان می‌دهد ۱۰۰ درصد خریدها در این نماد مربوط به افراد حقیقی و ۸۷ درصد عرضه‌ها مربوط به افراد حقوقی بود. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند ملائم رشد قیمت‌ها را شاهد بودیم و اکثر سهم‌ها حداقل ۱.۵ درصد رشد را شاهد بودند.

از دیگر نکته مهم معاملات امروز می توان به رشد قیمت سهام خودرویی‌ها اشاره کرد به طوری که بار دیگر اکثر سهم‌های این گروه تا مرز پنج درصد افزایش قیمت را شاهد بودند و تعدادی برای خرید سهم از این گروه به صف ایستادند.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به رقم ۵۴۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد دو میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

آیفکس نیز با ۲۶.۹ واحد مواجه شد و رقم ۲۰۴۰ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۴۱۴ میلیارد تومان را رد کرد و حجم معامله به ۹۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.