به گزارش دوشنبه خبرگزاری پرس آسوسیشن انگلیس، رئیس جمهوری منتخب برزیل به دفاع از قانون اساسی این کشور وعده داده و این درحالی است که رقیب چپگرای وی از تلاش برای افزایش مخالفت با دولت خبر داده است.
ازسویی گروه های مدافع حقوق مدنی درخصوص کاهش آزادی های مدنی هشدار داده اند.
این دو چشم انداز موید این واقعیت است که پایان انتخابات ریاست جمهوری در برزیل، پایان خشونت طلبی در این کشور نیست و چالش های بسیاری پیش روی بزرگترین کشور آمریکای لاتین قرار دارد. 
'بولسونارو ' در تلاش برای کاستن از شدت نگرانی ها گفت که در پی انتخاباتی که اختلافات عمیق در این کشور را مشخص کرد، برای آرام کردن برزیل اقدام می کند.
انتخابات ریاست جمهوری برزیل بارها به واسطه خشونت طلبی مخدوش شد و شخص رئیس جمهوری در دوره نامزدی برای انتخابات هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت و تقریبا تا آستانه مرگ پیش رفت. 
وی در اولین نطق پس از پیروزی اش خطاب به مردم برزیل گفت: این کشور متعلق به همه ماست. وی برزیل را کشوری برخوردار از تنوع نظرات، نژادها و گرایش ها برشمرد.
پیروزی وی، گرایش های راستگرایی را در چهارمین دمکراسی بزرگ جهان پس از چهار انتخابات پی در پی که در جریان آن نامزدهای چپگرا پیروز شدند، رواج داد. 
بولسونارو همچون دیگر رهبران راستگرای جهان که قدرت گرفته اند، محبوبیت خود را از قبل سخنان تند و مواضع افراطی کسب کرد و همچون بسیاری، وی مطمئن است که در مسیر ریاست جمهوری با مقاومت سخت گروه های نگران از مخالفت با نهادهای دمکراتیک مواجه می شود. 
در میان رهبرانی که به رئیس جمهوری برزیل تبریک گفتند، نام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به چشم می خورد. 
ترامپ در توئیتی از گفت وگوی بسیار خوب خود با رئیس جمهوری منتخب برزیل خبر داد و تاکید کرد که دو کشور در مورد همکاری نزدیک در زمینه تجارت، مسائل نظامی و موضوعات دیگر به توافق دست یافته اند.
بولسونارو بخش زیادی از کمپین انتخاباتی اش را به بهره برداری از اختلافات اختصاص داد و از توئیتر به عنوان ابزاری برای انتقاد از حزب رقیب خود موسوم به حزب کارگران استفاده کرد.
مردم برزیل در هفته های اخیر با پیام هایی در شبکه های اجتماعی بمباران شدند که از طریق آن «فرناندو حداد» نامزد حزب کارگران مورد انتقاد قرار گرفت و محکوم شد. 
انتخابات ریاست جمهوری برزیل، رقابتی متشنج بود تا جایی که رقیب &#۳۹;بولسونارو &#۳۹; به وی تبریک نگفت. در بحبوحه جشن های حامیان پیروز این انتخابات، گزارش هایی در مورد درگیری بین حامیان و مخالفان وی مخابره شد. 
براساس این گزارش، روی کارآمدن 'بولسونارو' با قدرت گرفتن رهبران راستگرا در کشورهای بسیاری هم زمان است، اما به پیام های تند وی به دلیل خشم مردم نسبت به طبقه سیاسی کشور پس از سال ها فساد مالی، اقتصادی ضعیف و افزایش خشونت، با خوشایندی پاسخ داده شد.
با این همه، نامزدی &#۳۹;بولسونارو&#۳۹; برای احراز پست ریاست جمهوری، نگرانی های شدیدی را رقم زد مبنی بر اینکه وی حقوق مدنی را کاهش می دهد و نهادهای دمکراتیک را تضعیف می کند. 
وی به طور معمول، زنان، همجنس گرایان و رنگین پوستان را مورد تحقیر قرار داده و گفته است که مردان نظامی را در کابینه اش منصوب می کند. 
تنها دقایقی پس از اعلام پیروزی وی در انتخابات، گروه های بین المللی مدافع حقوق مدنی در این خصوص ابراز نگرانی کردند. 
سازمان دیده بان حقوق بشر از قوه قضائیه برزیل و نهادهای دیگر در این کشور خواست در مقابل تضعیف حقوق بشر، حکومت قانون و دمکراسی در دوره زمامداری دولت بولسونارو مقاومت کنند. 
«استیو شوآرتزمن» کارشناس صندوق دفاع از محیط زیست هشدار داد که وعده های بولسونارو در مورد مسائل زیست محیطی، خطرناک است. 
رئیس جمهوری منتخب برزیل بارها گفته است که کشورش را از توافق آب و هوایی پاریس خارج می کند. وی همچنین درخصوص کاهش مقررات زیست محیطی و برقراری روابط دوستانه تر برزیل با سرمایه گذاران بین الملل وعده داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.