به گزارش آناتولی؛ دونالد ترامپ خطاب به کاروان مهاجران که از آمریکای مرکزی به سمت ایالات متحده حرکت کرده‌اند در توئیتر خود نوشت: این به معنی اشغال کشور ماست و ارتش‌ (در مرز) منتظر شما خواهد بود.

وی افزود: "شمار زیادی از اعضای گروه‌های تبهکار و افراد بد به کاروانی که عازم مرزهای جنوبی ما هستند ملحق شده‌اند. لطفا برگردید. بدون انجام مراحل قانونی نمی‌توانید وارد آمریکا شوید".

به گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا، ارتش این کشور 5 هزار نیرو به مرز مکزیک اعزام خواهد کرد. لورا سیل سخنگوی پنتاگون در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: تلاش ما در این زمینه ادامه دارد، ولی برای صحبت درباره نیروهای اعزامی هنوز زود است.

پیشتر پناهجویانی که از آمریکای مرکزی قصد رفتن به ایالات متحده را دارند، پیشنهاد مکزیک برای ثبت پناهجویی خود در این کشور را نپذیرفته‌اند. انریکه پنا نیتو، رئیس‌جمهور این کشور به آنها پیشنهاد داده تا در ازای ثبت درخواست پناهجویی اجازه کار موقت، تحصیل و بیمه سلامت دریافت کنند.

آنان گفته‌اند که راه خود به سمت آمریکا را ادامه خواهند داد. به گفته آنها مکزیک 80 درصد درخواست‌های پناهجویی را رد می‌کند. براساس آمار سازمان ملل، بیش از 7 هزار پناهجو، از جمله 2300 کودک که اکثرا از کشورهای بحران‌زده آمریکای مرکزی با ورود به خاک مکزیک درصدد رسیدن به آمریکا هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.