خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از یک مقام این رژیم با اعلام این خبر افزود: بنیامین نتانیاهو می خواهد برای هماهنگی درخصوص اقدامات نظامی آتی اسرائیل در سوریه با ولادیمیر پوتین دیدار کند.

رسانه روسی نوشت: مساله ادامه همکاری روسیه و اسراییل که مقام های اسراییلی آن را ضامن اقدامات آزاد در کشور همسایه خود سوریه می بینند پس از سرنگونی هواپیمای نظامی ایل-۲۰ روسیه در دریای مدیترانه اهمیت فراوانی یافته است.

روس ها دلیل سقوط هواپیما خود را اقدامات تحریک آمیز و عمدی جنگنده های اسراییلی می دانند که باعث شد سامانه پدافند موشکی سوریه به اشتباه هواپیمای تجسسی روسیه را هدف بگیرد.

این مقام صهیونیست که نامی از وی در خبر برده نشد، افزود: هنوز روس ها پاسخی به درخواست ما نداده اند با این وجود شانس زیادی برای دیدار نتانیاهو با پوتین در پاریس وجود دارد.

رئیس جمهوری روسیه روز ۱۱ ماه نوامبر (۲۰ آبان) در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ اول جهانی در پاریس شرکت خواهد کرد و طبق اطلاعاتی که کرملین منتشر کرده، پوتین قرار است در سفر به پاریس با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفت وگو داشته باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته از توافق با کرملین برای دیدار با پوتین در آینده نزدیک خبر داده بود. 

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به پرسش خبرنگاران در خصوص زمان دیدار پوتین با نتانیاهو گفته بود هنوز زمان مشخصی تعیین نشده است. 

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی هواپیمای ایل-۲۰ در دریای مدیترانه که ۱۵ نظامی روس در آن کشته شدند، چند بار تلفنی گفت وگو کردند اما با وجود درخواست نتانیاهو دیداری نداشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.