سایت tportal کرواسی نوشت، پرسپولیس باید شنبه در دیدار رفت دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر کاشیما به میدان برود. دیدار برگشت دو تیم نیز هفته بعد در تهران برگزار خواهد شد. در سال ۲۰۱۶ زلاتکو دالیچ موفق شد با العین به فینال لیگ قهرمانان راه یابد که تیم او شکست خورد و اگر برانکو بتواند این فصل با پرسپولیس قهرمان آسیا شود، به اولین مربی کروات تبدیل می‌شود که به این مهم دست می‌یابد.

برانکو ایوانکوویچ ۶۴ ساله صحبت‌هایی با خبرنگار کشورش داشت که به شرح زیر است:

* نظرتان درباره دیدار نهایی با کاشیما چیست؟

ما با خوش‌بینی و انگیزه زیاد برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به ژاپن می‌رویم. بعد از برتری برابر تیم‌های قدرتمند قطری چون الدحیل و السد اعتماد به نفس بالایی به دست آوردیم و حالا در دیدار نهایی هستیم. تیم ژاپنی بهتر از ما نیست و شانس دو تیم ۵۰-۵۰ است.

 * فکر می‌کنم انجام بازی برگشت در تهران در کنار ۱۰۰ هزار هوادار مزیت ویژه‌ای برای تیم شما باشد. درست است؟

فکر می‌کنم این مزیت خوبی باشد. قطعا کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین جوی که در ورزشگاه آزادی خواهد بود را برای دیدار نهایی نخواهد دید. درست همانند بازی با السد، بازی برگشت هم می‌تواند برای ما انگیزه مضاعفی باشد که به هدفی که می‌خواهیم برسیم.

* اگر شما قهرمان آسیا شوید فکر کنم در تاریخ باشگاه پرسپولیس در کنار بازیکنان ماندگار شوید. آیا پاداشی برای شما در نظر گرفته‌اند؟

پاداش که قطعا تعلق خواهد گرفت و آن طور که من فهمیدم ۳۵ درصد از پاداش لیگ قهرمانان آسیا به بازیکنان خواهد رسید. پاداش‌های لیگ قهرمانان آسیا مانند لیگ قهرمانان اروپا نیست ولی همین هم رقم خوبی خواهد بود. 

* قبل از شروع این فصل شما دو پیشنهاد از تیم‌های ملی داشتید ولی تصمیم گرفتید در پرسپولیس بمانید. از این تصمیم برای ما بگویید.

من با مشورتی که با دستیارانم داشتم تصمیم گرفتم در تیم بمانم. باشگاه در شرایط بدی قرار داشت چون از طرف فیفا جریمه شده بود که حق خرید بازیکن را ندارد. البته در زمستان می‌توانیم خرید کنیم و محرومیت ما تمام می‌شود. خوشبختانه این دوران سخت رو به اتمام است و توانستیم به بهترین شکل ممکن این دوران را به پایان ببریم. نمی‌خواستم در شرایط سخت باشگاه را ترک کنم و شرایط را سخت‌تر کنم.

* اگر قهرمان لیگ قهرمانان شوید، بزرگ‌ترین افتخار دوران مربیگری‌تان را به دست آورده‌اید؟

قطعا این قهرمانی بزرگ‌ترین افتخار دوران مربیگری من خواهد بود ولی من افتخارات مهم دیگری داشتم. قهرمانی در سه لیگ کرواسی، چین و ایران را به دست آوردم. من مربی تیم کرواسی بودم که در جام جهانی ۹۸ فرانسه به مقام سوم رسید و توانستم با تیم ملی ایران نیز به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان صعود کنم.

اگرچه زلاتکو دالیچ از شما جوان‌تر است ولی هر دوی شما افتخارات خوبی در آسیا به دست آوردید. آیا به این فکر کردید که روزی جانشین او در تیم ملی کرواسی شوید؟

من در همین تابستان دو پیشنهاد از تیم‌های خوب آسیایی داشتم. همان طور که قبلا گفتم درباره تیم ملی ایران نیز صحبت‌هایی درباره حضور من بوده است. من فکر می‌کنم برای حضور در تیم ملی کرواسی کمی برای من دیر شده باشد چون به مربیگری در رده باشگاهی عادت کرده‌ام. با این حال هر مربی دوست دارد سرمربی تیم ملی کشورش باشد و من هم همین طور.

در پایان نظرتان درباره افت بازیکنان کروات خصوصا لوکا مودریچ بعد از جام جهانی چیست؟

طبیعی است. خیلی از بازیکنان کرواسی بعد از جام جهانی استراحت کردند و در تعطیلات بودند ولی تیم‌های دیگر به شدت تمرین کردند. بعد از آن هم بازیکنان دیر به تیمشان اضافه شدند و هنوز ریتم تمرینات را به دست نیاورده‌اند. مودریچ نمی‌تواند هر سه روز یک بار برای تیمش به میدان برود و همان بازیکن خوب  قبلی باشد. با این حال من نگران او نیستم و مطمئنم با تجربه و توانایی بالا، بار دیگر مودریچ را در شرایط خوبی می‌بینیم. این اتفاق را در ال کلاسیکو هم دیدیم. البته مشکل رئال فقط مودریچ نبود و وابستگی به رونالدو و عدم خلاقیت بیل در این دیدار هم در شکست رئالی‌ها دخیل بود. مشکل رئال، نداشتن یک تمام کننده قهار است که بعد از رونالدو به مشکل خورده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.