محمدرضا سروش مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا  اظهار کرد: بر اساس تعهداتی که شرکت سایپا دارد و به واسطه محدودیت‌هایی که در چند ماه گذشته ایجاد شد، همکاران ما تمام تلاش خود را می‌کنند تا برنامه‌های تولیدی را اصلاح کرده و در روزهای آینده با بهبود شرایط تولید بتوانیم پاسخگوی نیاز مشتریان باشیم.

وی افزود: جا دارد که همین جا از تمامی مشتریان سایپا که تحویل خودروی آنها با تأخیر مواجه شده است، عذرخواهی کنم و امیدوارم بتوانیم با با بهبود شرایط کسب و کارمان و با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد، دراسرع وقت پاسخگوی مشتریان سایپا باشیم.

محمود نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار کرد: معوقات شرکت‌های خودرو ساز داخلی به ۸ ماه نمی‌رسد و سازمان حمایت بر این موضوع نظارت کامل دارد.

نوابی افزود: در صورتی که خودرو سازان چه سایپا ، چه ایران خودرو و چه کرمان خودرو معوقاتی داشته باشند، در قراردادها برای آنها ضرایب جریمه‌ای تعیین شده است که بر اساس آن می‌بایست بابت دیرکردهای خود، جرایمی پرداخت کنند.

وی تأکید کرد: سودی بابت ودیعه مشتریانی که خودروی آنها به موقع تحویل داده نشده  به آنها پرداخت خواهد شد ضمن اینکه هیچ گزارشی مبنی‌بر دیرکرد ۸ ماهه در سازمان حمایت از مصرف کنندگان در حوزه تحویل خودرو به ثبت نرسیده است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اضافه کرد: شکایت‌هایی مبنی‌بر دیرکرد یک یا دو ماهه خودرو سازان برای تحویل محصولات مشتریان به ما گزارش شده است که با بررسی‌های صورت گرفته خودرو سازان متعهد شده‌اند که به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کنند و اینکه خودروسازان نخواهند خودرو به مردم تحویل دهند، به طور کامل رد شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.