اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی در خصوص مسائل دو جانبه و چگونگی برگزاری راهپیمایی اربعین گفتگو و تبادل نظر کردند.

اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی که در حاشیه سفر به نجف و شرکت در راهپیمایی اربعین صورت گرفت، با اشاره به میزبانی خوب دولت و ملت عراق از زائرین اربعین و بویژه زوار ایرانی، مراتب قدردانی دولت و ملت کشورمان را از دولت و ملت عراق اعلام کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مناسبات گسترده سیاسی، فرهنگی و علمی میان دو کشور، بر ضرورت ارتقاء سطح مناسبات و توسعه همکاری های تهران ـ بغداد در همه زمینه ها تاکید کرد.

وی همچنین با تبریک تشکیل دولت جدید عراق و انتخاب برهم صالح به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور، ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور عراق به ایران مناسبات میان دو کشور گسترش یابد.

رئیس جمهورعراق نیز در این تماس تلفنی با اشاره به روابط تاریخی و صمیمانه دو کشوراظهار امیدواری کرد در دوره پیش رو شاهد گسترش مناسبات و تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور در زمینه های مختلف باشیم.

وی با قدردانی از دعوت معاون اول رئیس جمهور کشورمان برای سفر به ایران اظهار امیدواری کرد در اولین فرصت به ایران سفر کرده و با مقامات جمهوری اسلامی ایران درخصوص مناسبات فیمابین گفتگو کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر جهانگیری در جمع زائرین اربعین حسینی، به برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین اشاره و خاطر نشان کرد: دولت و ملت عراق کمک به برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین را وظیفه و افتخاری برای خود می دانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.