خبرگزاری فرانسه گزارش داد، "ایلهان عمر"، از پناهجویان سومالیایی قویا اطمینان دارد که می‌تواند کرسی مجلس نمایندگان آمریکا در ایالت مینه‌سوتا را که قلمرو دموکرات‌هاست، به دست آورد. همچنین خانم "رشیده طلیب"، دموکرات که از والدینی مهاجر از فلسطین در دیترویت متولد شده است، انتظار دارد کرسی مجلس نمانیدگان را در منطقه‌ای که رقیبی ندارد، به دست آورد.

آنها اولین زنان مسلمانی خواهند بود که در کنگره آمریکا خدمت خواهند کرد. آنها شمار مسلمانان حاضر در کنگره را به سه تن می‌رسانند. آقای "آندره کارسون" دموکرات که‌ عضو مسلمان و سیاه‌پوست کنگره آمریکاست نیز احتمالا مجددا کرسی منطقه ایندیانا را به دست می‌آورد.

رقابت این زنان مسلمان برای ورود به کنگره آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که احساسات ضد مسلمانان به شدت در حال افزایش است. براساس آمار شورای روابط آمریکایی-اسلامی، جرایم مرتبط با تنفر از مسلمانان در شش ماه نخست ۲۰۱۸ به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. طلیب و عمر دموکرات هر دو در جایگاه مخالفت با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و حزب جمهوری‌خواه قرار دارند.

براساس نظرسنجی‌ها جدید، در جریان انتخابات هفته آتی کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به دست دموکرات‌ها می‌افتد که ضربه‌ای به دولت ترامپ محسوب خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود سنا در کنترل اکثریت جمهوری‌خواه باقی بماند.  

طلیب در حوزه خودش رقیبی ندارد و پیروز خواهد شد و همچنین انتظار می‌رود ایلهان عمر به سادگی رقیب جمهوری‌خواه خودش را شکست دهد. او جایگزین کیث الیسون، اولین مسلمان منتخب در سال ۲۰۰۶ در کنگره آمریکا خواهد شد. او برای نامزدی در پست دفتر دادستان کل این ایالت از سمتش استعفا داده است.

از سوی دیگر "عمر قدرت"، از مسلمانان جمهوری‌خواه، هیچ تناقضی میان مسلمان بودن و جمهوری‌خواه بودن در دوره دونالد ترامپ نمی‌بیند. به رغم لفاظی‌های ترامپ، او همچنان اعتقاد دارد که حزبش تنوع دارد و برای کسب کرسی منطقه پنجاه و دوم کالیفرنیا از طرف جمهوری‌خواهان نامزد شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.