سردار پاشا محمدی با بیان اینکه مراسم «اربعین حسینی» یادآور «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» است، گفت: مراسم «اربعین حسینی» یک مراسم خدایی است، چون امام حسین (ع) هرچه داشت را در راه خدا وقف کرد و خدا هم همه چیز را به امام حسین (ع) داد. ما در مراسم سیاسی عبادی اربعین حسینی بعد از ۱۴۰۰ سال به دنیا اعلام می‌کنیم راه حسین (ع) که همان راه «امربه معروف»، «نهی از منکر» و «ایستادن در برابر ظلم» است، همچنان رهرو دارد.

 

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به شعار «حب الحسین یجمعنا»، عنوان کرد: محبت امام حسین (ع)، همه عاشقان او را در مراسم اربعین از سراسر جهان گرد یکدیگر جمع می‌کند؛ علاوه بر حضور پررنگ زوار عراقی و ایرانی در مراسم اربعین امسال، زائران کشورهای هلند، انگلیس، فرانسه، افغانستان، هندوستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ... نیز با پرچم‌های کشورشان که در دست داشتند، به وفور در میان زوار به چشم می‌خوردند.

 

سردار محمدی در ادامه با بیان اینکه دشمن به شدت به دنبال ایجاد تفرقه میان امت اسلام است و هنوز از سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» دست برنداشته است، تاکید کرد: دشمنان ما طی ماه‌های گذشته برای ایجاد شکاف و جدایی میان ملت‌های ایران و عراق به هر ترفندی دست زدند، اما با حضور گسترده زوار ایرانی در مراسم باشکوه اربعین حسینی و استقبال وصف‌ناشدنی عراقی‌ها از زوار ایرانی، باز هم تیر دشمنان به سنگ خورد.

 

وی در پایان با بیان اینکه ملت‌های بصیر ایران و عراق، توطئه‌های دشمن را شناخته‌اند، خاطرنشان کرد: وجود عتبات عالیات در ایران و عراق، پیوندهای این دو ملت را بسیار مستحکم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.