جیمز جفری، نماینده آمریکا در امور سوریه در جریان سفرش به بروکسل خاطرنشان کرد: ما از نتایج چهارجانبه درباره سوریه که ۲۷ اکتبر در استانبول با حضور رهبران روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه برگزار شد، بسیار خرسند هستیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در بیانیه پایانی مشترک خواستار حمایت از آتش بس در سوریه، همکاری در راستای راهکار مسالمت‌آمیز و تشکیل کمیته قانون اساسی جدید سوریه تا آخر سال ۲۰۱۸ میلادی و همچنین افزایش کمک‌رسانی به ملت سوریه شدند.

از سوی دیگر، میخائیل بوگدانوف، ، معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با رمزی عزالدین رمزی، معاون استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه به بررسی افزایش کمک‌رسانی به سوریه پرداخت.

دو طرف به بررسی وضعیت سوریه و روند سیاسی براساس مقررات کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی پرداختند.

بوگدانوف بر ضرورت افزایش کمک‌رسانی برای بازسازی سوریه به ویژه فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان و پناهجویان سوری تاکید کرد.

طرف روس همچنین بر اهمیت فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشت امن آوارگان و پناهجویان سوری به سرزمینشان و حمایت از آن‌ها در درگیری مسلحانه و بازداشت‌های بی‌هدف تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.