محمدرضا داورزنی درباره اطلاعیه اخیر رسول خادم و پذیرش استعفای او از سوی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: سال گذشته نیز بعد از مسابقات جهانی رسول خادم از سمت ریاست فدراسیون کشتی استعفا داد اما با نظر کارشناسان تصمیم بر این شد تا دوباره فعالیت خود در فدراسیون کشتی دنبال کند. اینکه دوباره استعفای خود را از طریق اطلاعیه‌ای در رسانه‌ها اعلام کرده است من اطلاعی ندارم. نه هنوز خادم را نه دیده‌ام و نه صحبتی با او داشته‌ام. باید در این زمینه جلسه‌ای برگزار شود و این مساله مورد بررسی قرار بگیرد. در هر صورت توقعات از کشتی که ورزش اول کشور است، زیاد است و فشار زیادی بر روی متولیان امر به وجود می آورد. این انتظارات سبب شده تا مسئولین مربوطه در برابر فشارها دچار شکنندگی شوند.

وی گفت: خادم زحمات زیادی برای کشتی کشیده است و واقعا فشارهایی که وارد می‌شود برای هر کسی که مسئولیت این کار را برعهده می‌گیرد، خسته کننده  است و تحمل فشارها به راحتی امکان پذیر نیست. خادم هشت سال است که برای کشتی زحمات زیادی کشیده و این شرایط باید وجود داشته باشد که نگران آینده کشتی باشد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: باید فکر اساسی برای کشتی صورت بگیرد و یک جای کار ایراد دارد که البته این ایرادات به معنای تغییرات در مدیریت نیست. ما المپیک ۲۰۲۰ و بلافاصله بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را پیش‌رو داریم و باید بتوانیم جایگاه مناسبی را برای کشتی رقم بزنیم تا به انتظارات پاسخ مثبت بدهیم. باید درباره نتایج اخیر کشتی بررسی کارشناسانه صورت بگیرد و نقطه نظرات کارشناسان امر و خبرگان کشتی و کسانی که دلسوز این رشته هستند مورد توجه قرار بگیرد. الان کشتی در شرایطی است که باید نگران وضع موجود بود و بررسی دقیقی صورت بگیرد تا بتوانیم علت نتایج ضعیف را مورد بررسی قرار دهیم و چاره کار بیندیشیم تا ببینیم اشکال کار کجاست.

داورزنی خاطر نشان کرد: هنوز نه صحبتی با خادم داشته‌ام و نه در جریان استعفای او قرار گرفته‌ام. من طی نامه‌ای که خادم به رئیس‌جمهور نوشته بود متوجه شدم که وی چقدر نگران شرایط وضع موجود کشتی است. مجموعه علاقمندان و دلسوزان به کشتی به دنبال این هستند تا کشتی را در شرایط خوبی قرار دهند و به منافع ملی کشور کمک کنند و ما بتوانیم در آینده در رقابت‌های جهانی جایگاه بهتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اجازه دهید در این زمینه کار کارشناسی صورت بگیرد و براساس نقطه نظرات کارشناسان، خبرگان فن، پیشکسوتان کشتی،‌ کمیته فنی و صاحبنظران کشتی به یک جمع بندی نهایی برسیم تا بتوانیم به ورزش اول کشور کمک کنیم تا بتواند در آینده دوباره روی ریل موفقیت قرار بگیرد.

داورزنی در پایان خاطر نشان کرد: تغییر در مدیریت کشتی کار درستی نیست و دنبال این هستیم تا بتوانیم به وضعیت فعلی کشتی سروسامان بدهیم و از طریق نقطه نظرات پیشکسوتان صاحبنظران کشتی به یک جمع بندی نهایی برسیم. بدون شک نتایج اخیر کشتی یک زنگ خطر برای کشتی است و نشان می‌دهد یک جای کار اشکال اساسی دارد. باید بتوانیم ایرادات را برطرف کنیم و در نهایت به جمع بندی نهایی برسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.