احزاب و گروه های مذهبی سراسر کشور پاکستان روز چهارشنبه در اعتراض به حکم آزادی آسیه مسیحی از سوی دادگاه عالی این کشور به خیابان ها ریختند.

«آسیه بی بی» پیش از این به جرم اهانت به مقدسات به اعدام محکوم شده بود و در زندان به سر می برد.

بر اساس برخی گزارش ها، منطقه فیض آباد اسلام آباد که مهم ترین نقطه اتصالی دو شهر راولپندی و اسلام آباد است از سوی معترضان مسدود شده است.

همچنین، منطقه آبپاره در نزدیکی پارلمان پاکستان در اسلام آباد نیز شاهد تظاهرات گروه های مذهبی است.

به همین دلیل دولت با تعیین تعداد زیادی از نیروهای پلیس و مسدود کردن تمامی راه های (RED Zone) با کانتینر به شدت تدابیر امنیتی را افزایش داده است.

در کراچی پاکستان نیز مناطق دروازه ستاره، شهرداری، پل نتی جتی، چورنگی، نمائش و همچنین بزرگراه کراچی شاهد تظاهرات شدید می باشد.

معترضان، بزرگراه کراچی به حیدر آباد را مسدود کرده اند و با آتش زدن لاستیک به نشانه اعتراض باعث ترافیک سنگین در مناطق مختلف شهر شده اند.

علاوه بر کراچی، تظاهرات گسترده در شهرهای لاهور و فیصل آباد نیز برگزار شده است.

این گروه ها خواستار لغو حکم آزادی آسیه بی بی از سوی دادگاه عالی هستند.

دادگاه عالی کشور خواسته است هر چه زودتر آسیه مسیحی را آزاد کنند.

«ثاقب نثار» رئیس قوه قضائیه پاکستان پیش از این، بحث و گفت و گو درباره این پرونده را تا صدور حکم نهایی برای تمامی رسانه ها ممنوع کرده بود.

آسیه بی‌بی یک زن روستایی در پنجاب پاکستان از چند سال پیش در انتظار اجرای حکم اعدام بود، اما دیوان عالی پاکستان اجرای این حکم را تعلیق کرد.

آسیه به اتهام کفرگویی و اهانت به مقدسات به اعدام محکوم شده بود. هشت سال پس از این حکم، دادگاه عالی پاکستان او را از این قید رها ساخت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.