فروش هفتگی فیلم ها در حال اکران این هفته با توجه به تعطیلی چند روزه سینما با افت فاحشی همراه بود به طوری که برخی از فیلم ها فروش هفتگی شان کمتر از فروش ۲ روز هفته گذشته بوده است.

البته ایام سوگواری اربعین و عدم پخش فیلم های کمدی در سینما نیز از دیگر دلایل افت فروش این هفته فیلم های سنیمایی بوده است.

در هفته جاری و پس از دو هفته صدر نشینی فیلم سینمایی «لس آنجلس تهران» این هفته و بار دیگر «مغزهای کوچک زنگ زده» با اختلاف اندک ۲۰۰ هزار تومانی بار دیگر به صدر گیشه بازگشت.

فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» هم که در هفته نخست فروش ناامید کننده ای داشت به نظر می رسد با اقبال کودکان این هفته با رشد خوبی نسبت به دو هفته ابتدایی به جایگاه سوم پرفروش هفته رسیده است.

«لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت و «هشتگ» ساخته رحیم بهبودی فر که هر دو در ژانر طنز ساخته شده اند نیز این هفته در رده چهارم و پنجم پُرفروش ها قرار گرفته اند تا فیلم تازه اکران شده «گرگ بازی» در تعقیب این دو فیلم در رده ششم قرار گیرد.

**بازگشت به صدر

فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی این هفته ۹۴۵ میلیون تومان فروخت و بار دیگر به صدر پرفروش ها بازگشت. 

این فیلم در مجموع ۵ هفته نمایش در ۱۲۵ سالن سینما ۸ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان فروخته است.

«مغزهای کوچک زنگ زده» مدلی جدید از روایت در سینمای ایران است که در آن هنرمندانی چون نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، فرهاد اصلانی، نازنین بیاتی، نوید پورفرج، مرجان اتفاقیان و هامون سیدی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی می‌میرن، چون مغز ندارن. هرکی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز... چوپان حکم پدر گوسفندها رو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. اون به ما میگه کِی بریم، کجا بریم، چی کار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم.»

** کاهش اقبال کمدی ها در گیشه

فیلم سینمایی «لس آنجلس تهران» که گیشه را طوفانی شروع کرده بود این هفته با ۲۰۰ هزار تومان کمتر نسبت به فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» یعنی ۹۲۰ میلیون تومان در رده دوم پُرفروش های هفته قرار گرفت.

این فیلم به کارگردانی تینا پاکروان بعد از ۳ هفته اکران در ۱۲۶ سالن سینما در مجموع ۴ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان فروخته است. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده: با کلمات زیر جمله بسازید: (دو نمره) موسیوی فرانسوی، تابلوی نقاشی، استندآپ کمدی، اینستاگرام، فحش رکیک، هاهاها، پیرزن موتورسوارِ تک‌چرخ‌زن، داف وطنی، عشق خارجی، خونه مادربزرگه، درود بر شرف آریاییت!

تیم بازیگران «لس آنجلس تهران» از پرویز پرستویی، مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدانبخش، زهیر یاری، بانیپال شومون، برایان للی، امی گواورا، جسی ننسی؛ با معرفی ژوبین رهبر و با هنرمندی ماهایا پطروسیان تشکیل شده است.

**رشد تماشاگران کودک

فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» نماینده سینمای کودک در اکران نیز در سومین هفته نمایش خود فروش ۴۷۹ میلیون تومانی داشته است.

این فیلم پس از سه هفته نمایش در ۱۳۰ سالن سینما در مجموع یک میلیارد و ۳۵۵ میلیونن تومان فروخته که سیر صعودی قابل توجهی به حساب می آید.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ««اختاپوس» از درون یک غار، امورات قلعه را فرمانروایی می‌کند. او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آن‌ها «بل بله» را به خدمت گرفته اما آهوها با نقشه‌ «پیشونی‌ سفید» از قلعه فرار می‌کنند. از سوی دیگر مادر «آهوی پیشونی‌ سفید» برگشته تا آهو را از «سالار» یعنی پدر خوانده‌اش پس بگیرد و «پیشونی‌سفید» به دلیل رنجش از سالار، می‌خواهد به پیش مادرش بازگردد اما...»

در این فیلم پُربازیگرهنرمندانی چون ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، حسام نواب صفوی، ساغر عزیزی، امیر سهیلی، سیدجواد هاشمی، ابراهیم شفیعی، داریوش پیرو، یوسف طاهریان، رکسانا وطن‌خواه، فرزانه زهره‌وند و ساناز نادری ایفای نقش می کنند.

**ادامه فروش متوسط

«لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت نیز همچنان با فروش متوسط در کل و کمتر از هفته آغازین اکران، در حال نمایش است. این فیلم این هفته ۴۱۲ میلیون تومان فروخته است.

«لازانیا» در مجموع ۴ هفته نمایش در ۱۳۴ سالن سینما ۲ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان فروخته است.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «لازانیا» آمده است: تو کفتم!...کف! ...می فهمی؟ تا نخورمت ولت نمی کنم!

جواد رضویان، ارژنگ امیرفضلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، رضا ناجی، پارسیا شکوری، یوسف صیادی، اصغر سمسارزاده، ساعد هدایتی، رضا رویگری، عباس محبوب، محمد شیری، علی کاظمی و یوسف تیموری بازیگرن این فیلم سینمایی هستند.

**سقوط یک پله ای

فیلم سینمایی «هشتگ» نیز این هفته با کاهش یک پله‌ای نسبت به هفته گذشته ۴۰۵ میلیون تومان فروخته است و در رده پنجم پُرفروش های هفته قرار گرفته است.

این فیلم بعد از ۵ هفته نمایش در ۱۱۸ سالن سینما در مجموع ۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان فروخته است.

بازیگران فیلم کمدی «هشتگ» نیوشا ضیغمی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه‌خواه، حدیث فولادوند، محمدعلی کیانی، مهرداد فلاحتگر، ارسلان قاسمی، امید روحانی، محسن ملکی و سیدجواد هاشمی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نغمه و روژین مادرانی از طبقه متوسط جامعه هستند و باشگاه بدنسازی دارند. این دو چشم و هم‌چشمی زیادی در زمینه‌های پوشش و اتومبیل و تلفن همراه و .. با هم دارند و دیاکو پسر نغمه و رایکا پسر روژین هر دو در یک مدرسه درس می‌خوانند که از سطح ضعیف درسی برخوردار هستند. امیرعلی یکی دیگر از دانش‌آموزان درس‌خوان همان مدرسه است. او وقتی چشم و هم‌چشمی مادران همکلاسی‌های خود را می‌بیند پیشنهادی به مدیر مدرسه می‌دهد.

**آغاز آرام

فیلم سینمایی «گرگ بازی» به کارگردانی عباس نظام دوست نیز در نخستین هفته اکران خود در ۴۲ سالن سینما فروشی بهتر از ۱۹۱ میلیون تومان نداشته است تا در رده ششم پُرفروهش‌های هفته قرار گیرد.

«گرگ‌بازی» روایت کننده داستان چند دوست قدیمی است که یک شب در خانه‌ موروثی یکی‌شان جمع می‌شوند که با ورود مهمانان تازه وارد به جمع، ماجراهای عجیبی رخ می‌دهد.

در این فیلم هنرمندانی چون علی مصفا، هانیه توسلی، نگار جواهریان، سهیلا گلستانی، سعید چنگیزیان، مهسا علافر، فهیمه امن‌زاده، احسان گودرزی، امیرحسین قدسی، حمید پورآذری، ژرژ پطرسی، منوچهر زنده‌دل، محمدرضا مالکی، سوده سعدایی و قاسم فرمانبردار ایفای نقش می‌کنند.

به گزارش ایرنا، با توجه به ادامه ایام سوگواری در هفته آینده و تعطیلی آخر هفته احتمالا روند کاهش فروش سینما در هفته بعدی نیز ادامه خواهد داشت و باید ماند و دید که آیا در ماه سوم فصل پاییز رونق دوباره به سینما بازخواهد گشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.