به گزارش رویترز، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه درباره پرونده مربوط به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی گفت: تحقیقات به خاطر فشار و اصرار ترکیه و جامعه جهانی ادامه دارد.

لودریان در این باره گفت: تحقیقات به دلیل فشار و اصرار ترکیه و جامعه جهانی ادامه دارد. من ارتباطی میان کشته شدن این روزنامه نگار و اصلاحات در عربستان سعودی نمی‌بینم. عربستان سعودی باید به خاطر منافع ملی و اعتبار خود واقعیات را اعلام کند.

وزیر خارجه فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قبل از هر چیزی این رویداد یک جنایت است. جدا از خاشقجی و روزنامه نگار بودن وی، این یک جنایت در مغایرت با حقوق اساسی بشریت است. این جنایت نباید بدون مجازات بماند و عوامل آن باید مشخص شوند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا باور می‌کنید که این واقعه بدون اطلاع دولت عربستان سعودی صورت گرفته است؟» نیز گفت: این را باید مقامات سعودی توضیح دهند. به همین دلیل نیز ما طرفدار شفافیت حداکثری در باره این رویداد هستیم. دو تحقیق مختلف از سوی ترکیه و عربستان سعودی در حال اجرا است. این تحقیقات باید تا انتها ادامه یابند. در پایان این تحقیقات نیز اقدامات تنبیهی را در مورد عاملین جنایت اجرا خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.