مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران با برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و سایپا از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی پیگیری شد. این دیدار پرحادثه با تساوی ۲ بر ۲ تمام شد. با این نتیجه، بازی راهی وقت‌های اضافه شد تا چهره تیم پیروزی در ۳۰ دقیقه آتی مشخص شود.

استقلال دو بار توسط فرشید اسماعیلی (دقیقه ۱۸) و الحاجی گرو (دقیقه ۳۵) به گل رسید که هر دو گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. مهدی ترابی (دقیقه ۲۵) و امین حاج محمد (دقیقه ۴۲) نیز برای سایپا گل زدند.

قضاوت این دیدار را بیژن حیدری بر عهده دارد که در نیمه نخست با دادن دو کارت زرد به ساموئل سارفو، بازیکن سایپا از زمین اخراج شد.

برنده این دیدار در مرحله یک چهارم نهایی با صنعت نفت آبادان رو به رو می‌شود. آخرین بازی دو در لیگ برتر برگزار شد که یاران وینفرد شفر با حساب ۲ بر یک پیروز شد.

نیمه نخست

استقلال مطابق انتظار بازی را هجومی شروع کرد و روزبه چشمی می‌توانست از روی سانتر طارق همام با ضربه سر دروازه منادی را باز کند ولی ضربه او با اختلاف کمی بیرون رفت. در سوی دیگر این میدان سایپا می‌توانست در دقیقه ۱۳ و در شلوغی محوطه جریمه استقلال روی اشتباه حسینی توسط آرمان رمضانی به گل برسد که ضربه کم دقت بازیکن سایپا وارد دروازه خالی آبی‌پوشان نشد.

در ادامه پاس طولی و بلند برای الحاجی گرو و خطای منادی روی این بازیکن، منجر به اعلام خطای پنالتی برای استقلال شد که فرشید اسماعیلی در دقیقه ۱۷ موفق به باز کردن دروازه اکبرمنادی شد.

بعد از گل اول استقلال، سایپا به سرعت حملات هجومی خود را در پیش گرفت و گل تساوی در دقیقه ۲۵ توسط مهدی ترابی در شرایطی به ثمر رسید که دفاع نامنظم و پر اشتباه استقلال جلوی پای این بازیکن را خالی کردند و او با آرامش و فرصت کافی توپ را تور دروازه استقلال دوخت.

با این‌حال استقلالی‌ها دست بردار نبودند و مجددا روی نخستین حمله خود با خطای سارفو روی دانشگر به یک پنالتی دست یافتند که الحاجی گرو این توپ را در دقیقه ۳۵ به گل دوم استقلال تبدیل کرد. سایپا با وجود ۱۰ نفره شدن بعد از این گل، روی به بازی هجومی آورد و مهدی ترابی موقعیت تک به تک را با واکنش خوب سید حسین حسینی از دست داد. با این‌حال اشتیاق سایپا برای زدن گل تساوی جواب داد و این تیم با ضربه سر تعویض طلایی خود یعنی محمد امین حاج محمدی به گل تساوی دست یافت و بازنده به رختکن نرفت. در آخرین دقایق نیمه نخست الحاجی گرو در فاصله یک متری نتوانست دروازه سایپا را باز کند.

نیمه دوم

بلافاصله بعد از شروع نیمه دوم، علی دشتی روی پاس در عرض آرمان رمضانی به سمت دروازه حسینی شوت زد که توپ با اصابت به دیرک افقی دروازه روی خط فرود آمد و حسینی مجددا توپ را در آغوش گرفت.

استقلال بعد از گذشت حدود یک ربع از شروع نیمه دوم، نخستین موقعیت خطرناک خود را خلق کرد که طارق همام در موقعیت مساعد، به سمت دروازه سایپا اقدام به شوت زنی کرد ولی توپ او راهی اوت شد.

در ادامه سانتر مهدی ترابی از روی نقطع کرنر با برخورد به محمد دانشگر به سمت دروازه حسینی رفت و با خوش شانسی تبدیل به گل به خودی نشد تا مدافع و دروازه‌بان استقلال نفس راحتی بکشند.

در اواخر این دیدار بازی متعادل و کم و افت خویزی از سوی دو تیم ارائه شد تا بازی با تساوی دو بر دو به پایان برسد و دو تیم خود را برای وقت‌های اضافه آماده کنند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر (کارت زرد)، فرشاد محمدی مهر، مارکوس نیومایر (مهدی قائدی، تعویض در دقیقه ۵۵)، فرشید اسماعیلی (کارت زرد - گل در دقیقه ۱۸، پنالتی)، فرشید باقری، میلاد زکی پور (کارت زرد)، الحاجی گرو (گل در دقیقه ۳۵، پنالتی)، طارق همام، سعید آذری (اللهیار صیادمنش، تعویض در دقیقه ۶۸).

ترکیب سایپا: محمد حسین اکبرمنادی (کارت زرد)، عبدالله ناصری، رضا علیاری، ساموئل سارفو (کارت زرد دوم و اخراج)، آرش رضاوند، مهدی ترابی (گل در دقیقه ۲۵)، علی دشتی، رضا اسدی (کارت زرد)، امید خالدی، آرمان رمضانی، محمد صادق بارانی (محمد امین حاج محمدی تعویض در دقیقه ۳۶ - گل در دقیقه ۴۲).

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.