خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نوشت، اسد پنجشنبه شب در دیدار هیاتی از لهستان به ریاست بافیل سکوتیتسکی نماینده پارلمان این کشور در دمشق، اظهار داشت: شناخت واقعیت ها یکی از مهمترین گام هایی است که می تواند به یک دولت برای برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های واقعی در راستای منافع و دفاع از ملت کمک کند.

وی در این دیدار توضیحاتی از جنگ تحمیلی هفت ساله، شیوه ها و ابزارهای مختلف آن و تجاوزهای مستقیم و تحریم های اقتصادی و تلاش ها برای دخالت در امور داخلی سوریه و انزوای آن ارائه کرد.

اعضای هیات لهستانی نیز اعلام کردند که دستاوردهای سوریه در جنگ با گروه های تروریستی مانع انتقال تروریسم به دیگر کشورها و حتی اروپا شد‌.

آنها ابراز امیدواری کردند، سوریه می تواند به طور کامل تروریسم را نابود کند و کنترل همه خاک را به دست آورد.

اعضای این هیات، هدف اصلی خود از سفر به سوریه را اطلاع از آخرین تحولات میدانی این کشور ذکر کردند.

اعضای هیات لهستانی نتایج دیدار خود از دمشق و دستاوردهای آن که یکی از آنها تشکیل کمیته پارلمانی سوری - لهستانی برای تقویت روابط دوجانبه است را شرح دادند.

بشار اسد نیز با استقبال از پیشنهادهای این هیات تاکید کرد که دمشق از هر تلاشی برای روابط بهتر با دیگر ملت ها استقبال می کند.

این هیات با حموده صباغ رئیس مجلس سوریه نیز دیدار و راه های تقویت و گسترش روابط پارلمانی در راستای منافع دو ملت را بررسی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.