آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهارکرد: استکبار ستیزی نماد شیعه بوده و روز ۱۳ آبان نماد آن است که از ایستادگی حضرت زینب(س) مقابل یزید آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است. آمریکا ۴۰ سال در تمام توطئه ها شکسته خورده و حالا می خواهد تحریم های نوبت دوم را اجرایی کند. 

وی افزود: امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کردند و این لفظ در دنیا جاافتاده است و امام همواره تاکید داشتند آمریکا هیچ غلطی مقابل ملت ایران نمی تواند انجام دهد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شکست های پی در پی آمریکا طی سال های گذشته، این سخنان امام خمینی(ره) را به اثبات رساند و در تحریم های نفتی نیز موفق نخواهد شد. 

علم الهدی گفت: تمام مسئولان کشور اعلام کردند اگر قرار باشد نفتی از ایران صادر نشود یک قطره نفت نیز از خاورمیانه صادر نخواهد شد واین یک شعار و تهدید نیست و بیان یک واقعیت است.

امام جمعه مشهد در ادامه با اشاره به قدرت نظامی ایران در منطقه  نیز بیان کرد: یک استاد دانشگاه جنگ که برخی وی را رئیس اتاق جنگ ناتو می نامند در  مقاله ای رویارویی احتمالی ایران و آمریکا را توضیح می دهد و می گوید اگر این اتفاق رخ دهد تنگه هرمز تحت نظارت شدید ایران قرار خواهد گرفت و تنبیه سختی هم از سوی ایران اعمال می شود  به طوری که قیمت نفت به بشکه ای ۴۰۰ دلار خواهد رسید.

وی تاکید کرد: اینکه دشمنان مدام می گوید بیاید و موشک های خود راجمع کنید به دلیل ترس و وحشت از قدرت کشور ماست و آنها باید بدانند ایران امروز ایران قبل از انقلاب نیست که آنها هر کاری بخواهند بکنند و پاسخ نبینند.

علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر رهنودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی عمل می شد حالا وضعیت ما اینگونه نبودکه آمریکایی ها بخواهند جنگ اقتصادی راه بیاندازند.دولت و مجلس باید برای این شرایط آماده می بودند و چند وزیر تازه نفس که وارد شده اند اگر ازاین وضعیت خبر ندارند که به درد  نمی خوردند و اگر خبر دارند باید برنامه های خود را برای این شرایط خاص اعلام کنند نه اینکه در ساختمانی بنشینند و چند اداره را مدیریت کنند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: باید برنامه ها دولت و مجلس برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا اعلام شود و مردم در جریان قرار گیرند و اگر هیچ کاری هم انجام نشود مردم خودشان پای کار آمده و مشکلات را حل می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.