رژیم صهیونیستی برای کاهش فشارهای منطقه ای و شکست جریان مقاومت در فلسطین از کشورهای خلیج فارس بویژه عربستان استفاده ابزاری می کند و سیاست گسترش روابط با این کشور ها در راس آن دولت ریاض رادنبال می کند.

این درحالی است که به گزارش خبرگزاری رویترز، &#۳۹;یوال استینیتز&#۳۹;، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز(جمعه) برای نخستین بار از حادثه قتل روزنامه نگار منتقد دولت ریاض سخن گفت و کشتن این روزنامه نگار را &#۳۹;نفرت انگیز&#۳۹; خواند.

استینیتز که با رادیو اسرائیل صحبت می کرد، دقیقا توضیح نداد که آیا دیدگاه های وی منعکس کننده دیدگاه های دولت &#۳۹;بنیامین نتانیاهو&#۳۹; است یا خیر.

نتانیاهو هنوز در رابطه با قتل خاشقجی واکنشی نشان نداده است.

خاشقجی، روزنامه ‌نگار، مقاله ‌نویس و نویسنده عربستانی پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ ناپدید شد. شواهد نشان می ‌دهد او در داخل کنسولگری عربستان به قتل رسید و جسدش تکه ‌تکه و از آنجا خارج شد.

استینیتز درباره قتل خاشقجی گفت: این کاری نفرت انگیز بود و سزاوار ملامت است. او تروریست نبود بلکه یک شهروند و روزنامه نگار بود.

وی در عین حال پیرو سیاست های رییس خود بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که گسترش روابط با کشورهای خلیج فارس از اولویت ها سیاست خارجی تل آویو است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.