علاالدین میرمحمد صادقی  در حاشیه دومین روز از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی «ایران کانمین ۲۰۱۸» با بیان این مطلب افزود: در این دوره از نمایشگاه حضور معدن کاران در بیش از ۱۰۰ غرفه چشمگیر است و نشان می دهد که بدون توجه به تحریم ها، به فعالیت خود ادامه می دهند.

نایب رییس اتاق تهران اظهار داشت: ادامه تولید همراه با تسهیل فضای کسب و کار در شرایط کنونی، می تواند بی اثرکننده تحریم ها باشد.

نایب رییس خانه معدن ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از سرمایه های معدنی سرشاری برخوردار است که استفاده از آنها نیازمند امکاناتی است که باید دولت و دست اندرکاران اکتشاف و استخراج معدن تامین کنند تا درآمدهای مورد نظر در این بخش محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته کمک های دولت برای تجهیز معادن و تامین ماشین آلات اندک بود و بیشتر بخش خصوصی آن هم در حد توان خود پیش قدم می شد اما استفاده بیشتر از این مواهب خدادادی نیازمند فعالتر شدن هرچه بیشتر دولت و بخش خصوصی است.

میرمحمد صادقی تاکید کرد: دولت با کمک در تامین تجهیزات و ماشین آلات و همچنین ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین می تواند به یاری فعالان معدنی بشتابد؛ این در حالی است که در گذشته دولت خود به واردات ماشین آلات می پرداخت و بدون دریافت بهره و به صورت اقساطی در اختیار فعالان معدنی قرار می داد.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته (ایران کانمین ۲۰۱۸) از یازدهم آبان ماه با حضور ۱۶۰ واحد تولیدی داخلی و ۴۰ شرکت خارجی یا نمایندگی های آنها آغاز به کار کرد و چهاردهم آبان همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ ماه پذیرای علاقه مندان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.