حامد کرزای، رئیس جمهوری سابق افغانستان در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت، پنج تن از رهبران طالبان در ازای آزادی بو برگدال، سرباز اسیر آمریکایی که در چنگ طالبان بود، در ۲۰۱۴ از گوآنتانامو آزاد شدند؛ این پنج نفر افراد خوبی هستند و باید در مذاکراتی که به جنگ افغانستان پایان می‌دهد، شرکت کنند.

کرزای ادامه داد: اکثریت آنهایی که من آنها را می شناسم، افراد خوبی هستند و امیدوارم که انتصاب این افراد به عضویت دفتر دیپلماتیک طالبان در قطر به اخبار خوبی برای افغانستان و صلح در کشور بینجامد. ما با آنها به هر ترتیبی برای دستیابی به این هدف همکاری می کنیم. این پنج تن اکنون بخشی از دفتر سیاسی طالبان هستند.

کرزای همچنین از مذاکرات میان طالبان و آمریکا حمایت کرد اما تنها به عنوان راهی به سوی مذاکرات مستقیم میان شبه نظامیان و "تمامی افغان‌ها".

رئیس جمهوری سابق افغانستان در ادامه مصاحبه خود با آسوشیتدپرس گفت: حالا آمریکایی‌ها باید اقدامی جدیدی برای صلح انجام دهند، ما از آنها حمایت می‌کنیم و امیدواریم که این راه هوشمندانه باشد اما باید شفافیت هم وجود داشته باشد. صلح و افغانستانی مستقل چیزی است که ما دنبالش هستیم. ما توافق بین کشورهای خارجی را درباره افغانستان نمی‌خواهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.