علی الهیار ترکمن در مراسم افتتاح سامانه حساب یکپارچه مدارس با بیان اینکه مدرسه به عنوان یک واحد اجرایی است و بر اساس دخل و خرجی که دارد نیازهای مالی اش را احصاء می‌کند گفت: با توجه به پراکندگی مدارس در روستاها و شهرها، ساماندهی دریافتی و هزینه کرد آنها لازم بود؛ اینکه تحت چه قوانینی منابعی را دریافت و هزینه می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این اخذ وجه اجباری از اولیا نیز وجاهت قانونی ندارد. برای ساماندهی این موارد در آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدیم که سامانه ای را طراحی کنیم تا در قالب آن مدیران مدارس نسبت به انجام فعالیت‌های مالی خود اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح یک بار در سال ۹۵ اجرا و متوقف شد و امروز نسخه تجدیدنظر شده آن را اجرا می‌کنیم گفت: این سامانه آماده استقرار در کلیه مدارس است تا مدیران با استفاده از آن اقدام به سازماندهی امور مالی خود کنند.

وی به اهداف راه‌اندازی این سامانه اشاره کرد و افزود: شفافیت مالی و اطلاع رسانی شفاف بابت دریافتی ها و پرداختی ها هدف مهم این طرح است.

بر این اساس هرگونه دریافت وجه به صورت نقدی ممنوع می‌شود و در قالب حساب یکپارچه قابل دریافت و هزینه کرد است.

الهیار افزود: به این ترتیب گزارش‌های مالی مدارس شفاف می‌شود که گزارشات آن برای نهادهای نظارتی نیز قابل ارسال است. واریزی‌ها در کلیه مدارس دولتی از طریق پوز و خودپرداز و درگاه الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۰ هزار مدرسه به سامانه وصل می‌شوند و در مرحله اول ۸۵هزار مدرسه را تحت پوشش می بریم گفت: مابقی مدارس بتدریج پس از فراهم شدن الزامات و بسترهای لازم تحت پوشش می روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.