وقتی صحبت از اسپا، ماساژ و درمان‌های طبیعی باشد همه تصورشان کسب آرامش در محیطی لوکس و تمیز و بیرون آمدن از آنجا با نشاط و تندرستی است. اما همه جای دنیا اسپا و ماساژ اینگونه نیست، برخی از مواردی که در این مطلب معرفی می‌کنیم به اندازه‌ای عجیب، دردناک و چندش آور هستند که کمتر کسی به سراغشان می‌رود. با این که این روش‌ها خیلی متداول نیستند اما آنهایی که تجربه‌اش را دارند بر خواص درمانی آن صحه می‌گذارند.

ماسک ومپایر؛ نیویورک

روش ماسک ومپایر بعد از این که کیم کارداشیان از آن استفاده کرد بر شهرتش افزوده شد. در این روش، پلاسمای خون خود شخص یا فرد دیگر را جدا می‌کنند و سپس با اضافه کردن موادی آن را غنی می‌کنند. سپس این ماده را به پوست صورت تزریق می‌کنند. پزشکانی که بر تاثیر این روش نظر مثبت دارند می‌گویند که این کار باعث جوان‌سازی پوست و از بین رفتن لکه‌های پوستی، خطوط چهره و جای زخم‌ها می‌شود.

کروکان یا خراشیدن پوست؛ اندونزی

اگر در شرق آسیا به ویژه اندونزی فردی را مشاهده کردید که روی پوستش خطوطی پهن و قرمز بود حتماً کروکان کرده است. این روش درمانی مردم جاوای اندونزی است که در اسپا یا حتی خیابان انجام می‌شود. از این روش حتی برای درمان سرماخوردگی ساده هم استفاده می‌کنند و باور دارند که این کار جریان خون در بدن را تقویت می‌کند.

در این روش درمانی عجیب و دردناک، ابتدا روغن اکالیپتوس را روی ناحیه پشت و کمر می‌مالند سپس یک سکه یا چیزی شبیه آن را با فشار زیاد روی پوست می‌کشند که موجب خراشیدگی می‌شود. این کار روی دست و بازو و گردن هم انجام می‌شود. برخی از افراد از سنگ‌های سرامیکی یا شاخ بوفالو برای این روش استفاده می‌کنند.

ماسک مدفوع پرنده؛ سنگاپور

شاید یکی از چندش آورترین روش‌های درمانی و ماساژ در دنیا همین یکی باشد. این روش‌ که در چند اسپا در کشور سنگاپور انجام می‌شود شامل استفاده از ترکیبی ساخته شده از مدفوع پرندگانی مثل بلبل، سبوس برنج، روغن درخت چای و چند دانه طبیعی دیگر است. این ترکیب روی پوست صورت مالیده می‌شود و سپس با روش ماساژ ژاپنی صورت را ماساژ می‌دهند. می‌گویند این ماسک و ماساژ باعث روشن شدن پوست می‌شود.

حلزون گذاشتن روی صورت؛ ژاپن

برخی افراد از لمس کردن حلزون می‌ترسند یا چندش می‌شوند اما اگر این موجودات لزج بتوانند صورت شما را زیباتر کنند حاضر هستید آنها را روی صورتتان بگذارید؟ در ژاپن این یک روش معمول در اسپاها است. ماده‌ی لزجی که حلزون هنگام حرکت از خود ترشح می‌کند باعث رطوبت‌رسانی و از بین رفتن پوست‌های مرده می‌شود و همینطور چین و چروک را کاهش می‌دهد.

معمولا در اسپا بعد از حلزون، ماساژ مخصوص و پالس الکتریکی هم روی صورت اعمال می‌شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. به تازگی در ایران هم آرایشگاه‌هایی وجود دارند که با قیمتی گزاف، ماساژ حلزون را روی صورت انجام می‌دهند.

کریوتراپی یا سرمادرمانی؛ فنلاند

این یک روش درمانی واقعاً افراطی است چون که تحمل دمای منفی ۱۲۰ درجه سلسیوس کار هر کسی نیست. حتی یک اسپا در فنلاند به افرادی که بتوانند دوره درمانی را تکمیل کند دیپلم افتخاری می‌دهد. چندین روش سرما درمانی وجود دارد اما در یکی فقط باید سه دقیقه در محفظه‌ای با دمای بسیار سرد بایستید. در کل گفته می‌شود که روش‌های سرما درمانی باعث کاهش تورم بدن، کاهش درد و درمان اضطراب و بی‌خوابی می‌شود.

ماسک صورت از جفت جنین؛ کالیفرنیا

اگر شما هم چندین سال درگیر جوش صورت و آکنه باشید حاضرید جفت جنین را که از رحم انسان یا گوسفند خارج شده است روی صورت خود بگذارید؟ مسلماً این کار چندش آور است اما بهتر است بدانید که طرفدار زیادی دارد. به دلیل این که جفت دارای مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آمینو اسید است، در صورتی که روی پوست قرار بگیرد می‌تواند چندین بیماری پوستی مثل آکنه را درمان کند.

در  کالیفرنیا یک سالن برای استفاده از این روش برای پوست ستارگان هالیوود مشهور است. حتی در هلند هم چندین فوتبالیست از این روش برای بهبودی پارگی رباط استفاده کرده‌اند.

دولفین تراپی؛ پرو

شنا کردن در کنار دولفین‌ها یک تفریح برای گردشگران است اما بسیاری باور دارند که امواج صوتی که دولفین‌ها ساطع می‌کنند جنبه درمانی دارد. هتل‌هایی در پرو استخرهایی با دولفین‌ها دارند که برای این کار آموزش دیده‌اند. برخی معتقدند دولفین‌ها حتی می‌توانند غده‌های سرطانی را درون بدن شناسایی کنند و به درمان آن کمک کنند.

جالب است بدانید که مادران باردار هم مشتری دولفین‌ها هستند. وقتی دولفین‌ها اموج فرکانس بالای خود را به سمت شکم مادران می‌فرستند، ضربان قلب و حرکات جنین بیشتر می‌شود. مادرانی که به این استخرها می‌روند می‌گویند این کار باعث تحریک و تقویت مغز جنین می‌شود، البته هیچ اثباتی در این زمینه وجود ندارد.

اسپای شکلاتی، پنسیلوانیا

مورد آخر دیگر چندش آور نیست و شاید خیلی‌ها عاشق آن شوند. در یک هتل در شهر پنسیلوانیا اسپای شکلاتی هست که ماسک شکلات، یا ماساژ شکلات ارائه می‌کند. اگر هم به شکلات علاقه‌ای ندارید می‌توانید ماساژ جلبک دریایی را امتحان کنید. شکلات با توجه به مقدار زیاد آنتی اکسیدانی که دارد یک ضد التهاب قوی است. شکلات می‌تواند موجب نرم و صاف شدن پوست شود. این مورد هم در تحقیقات اثبات نشده است و افراد برحسب تجربه خود این مزایا را بیان می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.