بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

در سال گذشته میلادی بالاخره خودروهای الکتریکی و برقی از حالت خودروهای غیر قابل استفاده‌ای که تنها در نمایشگاه‌های علم و فناوری از آنها رونمایی می‌شد، خارج شد و تولید انبوه خودروهای لوکس و قابل استفاده توسط غول‌های خودروسازی آغاز شد. این تولید انبوه که با استقبال بی‌نظیری از سوی مردم و دولتهای بسیاری روبرو شد، می‌تواند نقطه عطفی برای جهشی بزرگ و گامی بلند به سمت خودروهای پاک و غیر آلاینده به شمار بیاید.

بی‌ام‌و نیز بعنوان یکی از برترین خودروسازان جهان است که در عرصه تولید و طراحی خودروهای پلاگین هیبریدی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و حالا نیز تصمیم گرفته است سری سوم خودروهای پلاگین هیبریدی خود را تحت‌عنوان iPerformance۳۳۰ را در سال آینده میلادی به بازارهای جهانی عرضه کند تا عزم و برنامه های خود برای پیوستن به جریان خودروسازان طرفدار محیط زیست و تولیدکنندگان خودروهای پاک را اثبات کند.

این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود قادر خواهد بود ۳۰ درصد مسافت بیشتری را در حالت استفاده از موتور برقی و الکتریکی خود بپیماید این در حالیست که به گفته مقامات بی‌ام‌و، این مدل در حالت کاملا برقی و الکتریکی می‌تواند ۶۰ کیلومتر را طی کند.

بی‌ام‌و همچنین مدعی شده است که این خودرو حتی در حالت غیر برقی نیز با انتشار ۳۹ گرم گاز کربن‌دی‌اکسید در هر کیلومتر، آلودگی بسیار کمتری در مقایسه با سایر خودروهای مشابه خود دارد. مصرف سوخت پلاگین هیبریدی سری ۳ نیز به صورت ترکیبی ۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می‌شوند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است.

همانطور که از نام اینگونه خودروها مشخص است، باتری‌های بکاررفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاه‌های شارژ مخصوص این خودروها را دارند. در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه‌های بنزینی کار خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.