حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: امید است تلاش‌های صورت گرفته به گشایش‌هایی در زندگی مردم استان بیانجامد.

وی با بیان اینکه باید در عرصه مسائل اقتصادی یک حرکت جهادی انجام شود، افزود: با حرکات روزمره گره‌‌ها باز نمی‌شود چون دشمنی در پیش داریم که می‌خواهد موفقیت‌های کشور را در حوزه اقتصادی متوقف سازد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: دشمن دیگر کشورها را برای برقراری ارتباط اقتصادی با ایران باز می‌دارد و این کار یک حرکت دیپلماسی نبوده بلکه حرکتی اقدامی بوده که آثارش دیده می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه آرایش کشور باید آرایش مواجهه با جنگ اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای باشد، افزود: مقام معظم رهبری با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم در سخن و هم در عمل اتمام حجت کرده‌اند تا آنچه مربوط به کار جهادی در این عرصه بوده اقدام گردد.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلف باید حس ایستادگی، مقاومت، ابتکار، نوآوری و به پیش رفتن و متوقف نشدن در کار اقتصادی و فعالیت‌های تولید در کشور را مورد توجه قرار دهند، اضافه کرد: باید از از ظرفیت‌های موجود، همگرایی وهم‌افزایی بازار و سیاست و همگرایی علم اقتصاد و بازار استفاده شود.

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به‌روز شدن و رفع مشکلات کارگری می‌تواند به این مسأله کمک کند.

رئیسی با بیان اینکه در تمام اسناد توسعه آمده که تصدی‌گری را از دولت کاسته و در راستای خصوصی‌سازی حرکت کنیم، تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی بسیار مهم بوده و هر کجا به مردم نقش داده‌ایم در آن حوزه موفقیت داشته‌ایم به طوری که حضور مردم در جبهه‎ها دفاع مقدس تعیین‌کننده بوده است.

وی ادامه داد: در عرصه‌های اقتصادی باور کردن مردم و نقش نظارتی دولت و حمایت از بخش خصوصی به طور قطع گره‌گشا است.

نماینده مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری به طرح آمایش سرزمینی خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: این طرح که توسط دانشگاه انجام شده نشان می‌دهد که دانشگاه و علم از بازار جدا نیست.

رئیسی با بیان اینکه اقدام خوبی برای ساخت زائرسراها در مشهد مقدس انجام شده تا مستضعفان نیز بتوانند به زیارت بروند، افزود: با این اقدام صنعت مسکن فعال شده و مسکن صنعتی پیشتاز و پیشران اقتصاد است.

وی ادامه داد: در رابطه با ایجاد اشتغال و فعال کردن برخی از صنایع ساخت زائرسراها آغاز شده است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: هر چه مبالغ در مسیر تولید قرار گیرد بهتر بوده و باید افزایش نقدینگی به سمت تولید هدایت گردد چون این نقدیندگی‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.