علی بن صمیخ المری، رئیس کمیته‌ ملی حقوق بشر قطر در دیدار با  گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در حمایت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری برای شناسایی محل بازداشت چهار شهروند قطری که مسؤولان عربستانی آنها را بازداشت کرده‌اند و اقدام برای آزادی فوری آنها تاکید کرد.

المری در ادامه‌ گفت‌: چهار شهروند قطری محبوس در عربستان قربانیان بازداشت اداری و آدم ربایی هستند.

سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از این مسؤول قطری در ادامه‌ از جامعه جهانی خواست در راستای مشخص شدن وضعیت این قطری‌ها و آزادی فوری آنها مسؤولان ریاض را تحت فشار بگذارند.

المری در دیدارش با مسؤول سازمان ملل در دوحه وی را در جریان پیامدهای منفی محاصره اعمال شده علیه قطر از سوی چهار کشور عربی یعنی عربستان، امارات، بحرین و مصر قرار داد و گفت‌: این تحریم موجب موارد شدید نقض حقوق بشر با استناد به گزارش کمیسیاریای عالی حقوق بشر شده است.

همچنین او یک نسخه از گزارش‌های سالانه کمیته‌ ملی حقوق بشر و نسخه‌ای از گزارش "یک سال پس از محاصره قطر" را به مسؤول سازمان ملل ارائه کرد.

در این نشست دو طرف درباره لیست "تروریستی" ارائه شده از سوی کشورهای محاصره کننده قطر شامل برخی از نهادها و موسسه‌ها، شخصیت‌ها و نهادهای انسانی قطر  و نیز فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه صحبت کردند.

المری تاکید کرد: هدف این لیست که بدون هیچ مدرک و سندی و یا دلیل قانونی تنظیم شده است، بد نام کردن قطر و اتهام این کشور به "فعالیت‌های تروریستی" است و علاوه بر این کشورهای تحریم کننده قطر تلاش می‌کنند از این طریق به فعالیت‌های انسانی دوحه و نهادهای حقوق بشری این کشور در سراسر جهان ضربه وارد کرده و میلیون‌ها نیازمند را از این کمک‌ها محروم کنند.

همچنین این کشورها تلاش می‌کنند دایره فعالیت را برای فعالان حقوق بشری، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه محدود کرده و به آنها اجازه عمل به مسؤولیت‌شان را نداده و آنها را از حق آزادی بیان و رسیدن به حقایق محروم کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.