«عکا» گزارش داد، ایهود باراک از جمله افرادی است که شنبه شب حملات تندی به نتانیاهو کرد و خطاب به وی گفت: نخست وزیر فردی ضعیف است که قادر به تصمیم گیری نیست.

وی در گفت و گو با شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی افزود: از آن جایی که وی فردی ضعیف و ترسوست، توصیه می کنم که به خانه برگردد و دولت را رها کند.

در همین حال «عوفر شیلح» عضو کمیته خارجی و دفاع کنست (پارلمان صهیونیستی) و از حزب «آینده‌ای هست» هم گفت: اسرائیل به خاطر آن که نتانیاهو هیچ کاری نمی کند، نیروی بازدارندگی نظامی خود را از دست داده است.

این نماینده کنست رژیم صهیونیستی در پایان افزود: ارتش اسرائیل طرح هایی در نوار غزه دارد، اما نتانیاهو نمی خواهد در زمینه سیاسی و نظامی دست به اقدام بزند، علت اصلی آن است که اگر جنگی در غزه رخ دهد، این حماس است که ابتکار عمل را در دست دارد و منافع خود را محقق می سازد.

برپایی راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی و استفاده از بادبادک کاغذی ابداع جدید جوانان فلسطینی برای مقابله با خشونت های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرکنندگان مسالمت آمیز بازگشت، به معضل جدید رژیم تل آویو تبدیل شده و اختلافات در کابینه نتانیاهو را تشدید کرده است.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس گذشته (۱۰ فروردین ۹۷) جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی و در اعتراض به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به شهر قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.