دیلی‌میل گزارش داد، نتانیاهو در این اظهارات بدخواهانه که از طریق دفتر او منتشر شده است، گفت: رئیس‌جمهور ترامپ، از شما برای این اقدام تاریخی متشکرم. تحریم‌ها به طور قطع در راهند.

وی در ادامه ادعاهایش افزود که سال‌ها بود درخواست اعمال تمام‌عیار تحریم ‌ها را بر ایران که به گفته وی تمام دنیا را تهدید می‌کند، داشته‌ است.

دونالد ترامپ در ماه می اعلام کرد از توافق هسته‌ای با ایران که در سال ۲۰۱۵ انجام شد خارج می‌شود و این خشم قدرت‌های جهانی را که می‌گویند تهران به تمامی تعهداتش برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود عمل کرده است، برانگیخت.

در روز جمعه نیز واشنگتن  اعلام کرد که دور دوم تحریم‌ها را در روز دوشنبه به اجرا درخواهد آورد.

نتانیاهو در این باره مدعی شد که تاثیر دور اول تحریم‌ها که در ماه آگوست به کار گرفته شدند محسوس بوده است.

وی همچنین ادعا کرد: ریال سقوط کرده، اقتصاد ایران ضعیف شده است و نتایج مشهودند.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو پیش از این  نیز  با تکرار ادعاهای نخ‌نمای خود گفته است که تحریم‌ها موثرترین راه برای «مهار ایران»است.

وی همچنین از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام استقبال و آن را اقدامی شجاعانه و جسورانه توصیف کرده  و گفته بود: تمرکز ما در تبادل نظرهایمان، همان‌گونه که قبلا تاکید کردیم، بر تشدید فشار است. تشدید فشار علیه تهران. بگذارید تاکید کنم که همان گونه که در سال‌های اخیر دیده‌ایم، این فشار تنها راه برای جلوگیری از پیشبرد برنامه هسته‌ای در ایران است.

نتانیاهو همچنین در یک پیام توئیتری به زبان فارسی مدعی شده بود که ایران از برجام برای تشدید خشونت خود استفاده کرد؛ به همین دلیل ما از تصمیم شجاعانه پرزیدنت ترامپ برای خروج از این توافق استقبال کردیم.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید کرده‌اند جمهوری اسلامی هرگز به نبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در تمامی گزارشات خود از زمان اجرای برجام تائید کرده است که ایران به تعهداتش در این توافق به‌طور کامل عمل می‌کند.

اما آمریکا تحت رهبری رژیم صهیونیستی با تکرار این ادعای بی‌اساس تلاش می‌کند تا توجیهی برای سیاست‌های خصمانه خود درقبال ایران و تلاش‌هایش برای فشار اقتصادی بر تهران ارائه کند تا در نهایت بتواند به اهداف مداخله‌جویانه خود برای تسلط بر خاورمیانه دست یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.