سرلشکر محمدعلی عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان مقابل لانه جاسوسی آمریکا، گفت: خدای بزرگ را بی‌نهایت سپاسگزاریم که توفیق درک عظمت اسلام و حاکمیت اسلامی تحت امر ولایت فقیه را به ما عطا فرمود و روزهای فراوانی را در این انقلاب به عنوان یوم‌الله شاهد بودیم.

وی ادامه داد: حوادث مهمی در طول تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده است و در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی پر است از چنین روزها، نصرت‌ها و پیروزی‌هایی که شگفت‌انگیزی که با اندک تأمل و ژرف‌نگری می‌توانیم دست پرقدرت الهی را در غلبه بر مشکلات در طول این ۴۰ سال انقلاب شاهد باشیم و پیروزی‌هایی را ببینیم و به روزهای آینده امیدوار باشیم. 

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این تاریخ پرافتخار با روزهای سرنوشت‌سازی همراه بوده است از جمله ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، ۳ خرداد و دیگر روزهایی که پیروزی‌های بزرگ به نفع انقلاب اسلامی و ملت ایران رقم خورده است. 

سرلشکر جعفری بیان داشت: در ۱۳ آبان سه حادثه تاریخی و مهم رخ داده است که نشان‌دهنده قداست و اهمیت این روز و به قول مقام معظم رهبری بیانگر چالش عمیق و مستمر ملت ایران با آمریکای جهانخوار است. 

وی در مورد سه حادثه تاریخی در روز ۱۳ آبان گفت: اولین حادثه مربوط به ۱۳ آبان ۱۳۴۳ است که برای مخفی نگه داشتن و خاموش کردن ندای حق‌طلبی حضرت امام (ره) شاه ملعون با دستور مستشاران و دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در همین لانه جاسوسی، فرمان تبعید حضرت امام را به ترکیه صادر کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: ۱۵ سال بعد در همین روز و در ۱۳ آبان سال ۵۸ جهان شاهد خفت و خواری آمریکایی‌ها بود. حادثه دیگری که در ۱۳ آبان ۵۷ رخ داد شهادت دانش‌آموزان مؤمن و  انقلابی بود که رژیم از اتحاد آنها با دانشجویان دانشگاه تهران به وحشت افتاد و دستور شلیک تیر به آنها را صادر و تعداد زیادی از دانش‌آموزان نوجوان ما به خاک و خون غلتیدند و خون پاکشان در همان سال پیروزی انقلاب را تضمین کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت:  در ۱۳ آبان ۵۸  شاهد  استقرار یک دولت لیبرال و موقتی بودیم که با ارتباط‌های پشت صحنه‌ای که آمریکایی‌ها با آنها گرفته بودند مشغول توطئه و به انحراف کشیدن انقلاب اسلامی بودند. جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها و مسلمانان پیرو خط امام تحمل دیدن چنین حرکت خطرناک و منحرف‌کننده انقلاب را نداشتند.

وی افزود: با حرکت خودجوش مردمی با تصمیم قشر دانشجو قرار شد این حرکت توسط چند دانشگاه تراز اول انجام شود. با طبقه‌بندی بسیار بالا قرار بر این شد که تظاهراتی را از خیابان شهید طالقانی به سمت لانه جاسوسی انجام گیرد که تعداد محدودی از دانشجویان و مسئولین این دانشگاه‌ها با سازماندهی که شده بود آنها می‌دانستند قرار است به لانه جاسوسی حمله شود.

سرلشکر جعفری با اشاره به اتفاقات روز ۱۳ آبان ۵۸ و به اسارت در آوردن دیپلمات‌های آمریکایی گفت: در همان لحظات اول این حرکت با تأیید بسیار قاطع حضرت امام (ره) مواجه شد و مردم به دنبال تأیید حضرت امام خمینی (ره) با حضور در همین محل از حرکت دانشجویان پشتیبانی کردند و این تبدیل به انقلاب دوم ملت ایران شد. 

وی افزود: حضرت امام (ره) در جایی فرمودند این پیروزی (۱۳ آبان ۵۸) از پیروزی اول (۲۲ بهمن ۵۷) بزرگ‌تر بود چرا که اگر آمریکایی‌ها در این لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما عمر ۴۰ ساله نمی‌کرد و در همان اول دهه انقلاب کار انقلاب تمام بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.