به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با صدور حکمی دستور اجرای تغییراتی در کابینه این کشور شامل پنج پست وزارتی را صادر کرد که مهم‌ترین آنها وزارت‌خانه‌های انرژی، صنایع و دادگستری بوده و این تغییرات شامل وزارت‌خانه‌های اصلی مانند وزارت خارجه، وزارت کشور و وزارت دفاع نیستند.

طبق حکم صادر شده از سوی امیر قطر، عیسی بن سعد الجفالی النعیمی به عنوان وزیر دادگستری، عبدالله بن عبدالعزیز بن ترکی السبیعی برای پس وزارت شهرداری و محیط زیست، علی بن احمد الکواری برای وزارت تجارت و صنعت، یوسف بن محمد العثمان فخرو به عنوان وزیر توسعه اداری، کار و امور اجتماعی و سعد بن شریده الکعبی به عنوان وزیر کشور در امور انرژی و عضو کابینه تعیین شدند.

بر اساس این حکم، عیسی بن سعد الجفالی النعیمی علاوه بر تصدی وزارت دادگستری جانشین وزیر مشاور در امور کابینه شد.

همچنین امیر قطر در حکم دیگری مسعود بن محمد العامری را به عنوان مشاور دفتر معاون خود منصوب کرده و در حکمی دیگر حسن بن لحدان الحسن المهندی را به عنوان رئیس دادگاه فرجام‌خواهی تعیین کرد.

رئیس دادگاه فرجام‌خواهی در برابر امیر قطر سوگند یاد کرد و رئیس شورای عالی دستگاه قضایی شد.

در مراسم تحلیف عبدالله بن حمد آل ثانی، معاون امیر قطر نیز حضور داشت.

عبدالله بالناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر در توییتی ضمن تقدیر و تشکر از وزرای قبلی و اقداماتی که آنها در راستای خدمت به کشورشان انجام دادند، برای وزرای جدید در اجرای دستورات و رویکردهای امیر قطر و برآورده‌ کردن خواسته‌های مردم این کشور آرزوی موفقیت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.