شبکه خبری آر تی گزارش داد، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرنگار شبکه سی بی ان در حین پرواز با هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا، گفت: هیچ کس بیشتر از من تاکنون اینقدر به نفع مسیحی‌ها یا اوانجلیک‌ها یا به صورت واضح مذاهب کار نکرده است.

رییس جمهور آمریکا این پاسخ را در جواب سوالی در مورد حمایت اوانجلیک‌ها از وی در انتخابات میان دوره‌ای آتی کنگره خودش را بزرگترین حامی مذهب در تاریخ آمریکا خواند.

او در ادامه گفت که متمایل به "از بین بردن کامل" اصلاحیه ۱۹۵۴ جانسون است که سازمان‌های مذهبی را از حمایت از کاندیداهای سیاسی با تهدیدکردن آنها به از دست دادن معافیت مالیاتی منع کرده است.

این در حالی است که ترامپ تاکنون عملا کاری برای اجرا کردن این تمایل‌اش انجام نداده چرا که در قوانین مالیاتی که تاکنون ارائه کرده صحبتی از لغو این اصلاحیه نبوده است.

این اظهارنظر ترامپ با موجی از تمسخر و محکومیت در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر روبه‌رو شد بسیاری گفتند که برعکس معتقدم ترامپ اصلا به مذاهب کمک نکرده و عده‌ای نیز او را کافر خواندند. برخی نیز او را مسخره کردند و گفتند سیاست‌های ترامپ واقعا به مذاهب کمک کرده چون باعث شده تعداد مردم بیشتری از جمله حتی آتئیست‌ها خیلی بیشتر از قبل رو به دعاکردن بیاورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.