متهم در دادگاه به قضات گفت: همسرم آنقدر عصبانی بود که در خودرو را باز کرد وخودش را بیرون انداخت. من او را نکشته‌ام. او خود کشی کرده است. رسیدگی به این پرونده از سال ۹۴ به‌دنبال مرگ مشکوک زن جوان در پاکدشت کلید خورد. خیلی زود جسد زن جوان به‌نام مریم به پزشکی قانونی منتقل شد. براساس اعلام پزشکی قانونی این زن از سمت چپ بدنش دچار شکستگی شده بود و این نشان می‌داد او خودکشی نکرده است.

اولیای دم با شکایت از داماد جوان او را متهم به قتل دختر خود دانستند. با توجه به نظریه پزشکی قانونی و شکایت اولیای دم واظهارات طفلی که در خودرو و در جریان درگیری حضور داشت فرید صبح دیروز به اتهام قتل عمد همسرش در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد تا به سؤالات آنها پاسخ دهد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را بیان کرد. سپس اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند و گفتند که دامادشان مرتکب قتل شده است اما برای اینکه جنایتش مخفی بماند ادعا می‌کند مریم خودکشی کرده است. حسام نوه‌مان که در زمان حادثه پنج ساله بود همه چیز را تعریف کرد. او حتی از حسام خواسته بود که در جریان تحقیق به کارآگاهان درباره درگیریشان چیزی به ما نگوید اما بالاخره گفت. آنگاه متهم پشت میز محاکمه ایستاد و در حالی که می‌گفت من زنم را نکشته‌ام و بیگناه هستم به سؤالات داوران قضایی پاسخ گفت.

چند سال داری؟

۳۵سال

سابقه کیفری داری؟

خیر ندارم.

روز حادثه را برای دادگاه شرح بده.

من روز حادثه همراه همسر وپسرم خانه مادرزنم بودم که آنجا همسرم بشدت پسرم حسام را کتک زد. من هم عصبانی شدم. با هم جروبحثمان شد... برای همین از خانه مادرزنم خیلی زود خداحافظی کردیم. در بین راه درگیری ادامه داشت که ناگهان دیدم زنم از خودرو خودش را بیرون انداخت. او خودکشی کرده است.

مدل خودرو چه بود؟

من خاور داشتم.

این مدل خودرویی که تو داری آیا امکان داشت که درحال حرکت درش باز شود؟

بله این امکان داشت.

اما بر اساس نظریه کارشناسان خودروی تو مدل جدید بوده واین امکان هرگز وجود نداشت. تو همسرت را به خاطر عصبانیتی که داشتی به بیرون پرت کردی چه دفاعی داری؟ 

من عصبانی بودم وحتی با هم دعوا کردیم. این درست است اما من هرگز او را به بیرون پرت نکردم.

گزارش پزشکی قانونی می‌گوید سمت چپ بدن همسرت بشدت دارای شکستگی است که نشان دهنده ضربه‌های توست وبعد او را بیرون انداختی؟

من او را کتک زدم اما بیرون پرت نکردم. احتمالاً هنگامی که خودش را به بیرون پرت کرده این شکستگی به وجود آمده... .

چرا از پسرت خواسته بودی که ماجرای درگیری را به پلیس نگوید و مخفی کند؟

نمی‌دانم شاید به خاطر ترسی که داشتم ولی باور کنید من مریم را به قتل نرساندم واو خودکشی کرده است.

پس از آخرین دفاع متهم، قضات ختم جلسه را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.