علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: نشست امروز با حضور علوی وزیر اطلاعات برگزار شد.

وی افزود: طی این جلسه وزیر اطلاعات به سؤالات آقایان حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر و همچنین ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در خصوص اقدامات عملکرد وزارت اطلاعات پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در ادامه جلسه علوی با تکذیب مطالب منتشر شده منتسب به خود در خصوص عدم برخورد قهری با مفسدین اقتصادی تصریح کرد که اینجانب چنین اظهاراتی نداشتم که با مفسدین اقتصادی نباید برخورد جدی داشت.

وی افزود: همچنین وزیر اطلاعات عنوان کرد که ایجاد آرامش برای فعالین اقتصادی در حال حاضر حائز اهمیت است و اظهارات اینجانب ناظر به آن دسته از فعالان اقتصادی است که در ایجاد اشتغال نقش برجسته‌ای دارند و به دلیل بدهی، دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و باید به آنها کمک کرد تا امنیت اقتصادی به مخاطره نیفتد.

نجفی همچنین با اشاره به دیگر اظهارات وزیر اطلاعات در نشست مذکور، گفت: در پاسخ به پرسش نمایندگان مذکور در خصوص مدیران دو تابعیتی، آقای علوی مجدد تأکید کرد که افراد دو تابعیتی طبق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند و وزارت اطلاعات، افراد دو تابعیتی را در مسئولیت‌های دولتی نمی‌شناسد و چنانچه مصداقی وجود دارد، مراتب را نمایندگان سؤال‌کننده گزارش دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: علوی همچنین در ادامه سخنانش گفت که بنابراین محدودیت ذکر شده شامل اقامت و اشتغال افراد در بخش‌های غیر دولتی نیست.

وی همچنین با اشاره به دیگر جزئیات نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد نمایندگان سؤال‌کننده نظر خود را در خصوص قانع شدن یا نشدن از پاسخ‌های وزیر را متعاقباً اعلام کنند. در ادامه جلسه هم سؤال‌های آقای پژمانفر نماینده مردم مشهد در خصوص ضرب و شتم یک طلبه مشهدی مطرح شد.

نجفی همچنین به ارائه گزارش وزیر اطلاعات از شرح ماجرا و اقدامات انجام شده در خصوص ضرب و شتم طلبه مشهدی اشاره کرد و گفت: بر این اساس مقرر شد جلسات بررسی در این خصوص برگزار و ابعاد مسئله پیگیری شود.

وی در ادامه بیان جزئیات جلسه ذکر شده خاطرنشان کرد: همچنین سؤال آقای مطهری نماینده تهران از وزیر اطلاعات در خصوص علت بازداشت طولانی‌مدت متهمان محیط زیست بدون استفاده از وکیل مطرح شد که ضمن آن وزیر اطلاعات در پاسخ به وی گزارشی از روند موضوع و اقدامات انجام شده و همچنین تقسیم وظایف ارگان‌های مختلف ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه اعلام کرد که نهایتاً مطهری پس از استماع پاسخ وزیر اطلاعات از اظهارات وی در خصوص علت بازداشت طولانی‌مدت متهمان محیط زیست بدون استفاده از وکیل قانع نشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.