سیدمحمود رضوی، تهیه کننده سینما، با انتقاد از حمایت بازیگران از پانته‌آ بهرام در توییتی نوشت: «تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون سالهاست از نداشتن نظام جامع تهیه‌کنندگی که تثبیت کننده موقعیت کارفرمایی آنها در حوزه فعالیت‌شان باشد رنج می‌برند ،سال‌ها انرژی بزرگان صنوف تهیه‌کنندگی صرف اختلافات درون صنفی شد و نتیجه آن تضعیف نقش و جایگاه تهیه‌کننده در سینماست.

آقای ایرج محمدی، تهیه‌کننده سریال پربیننده «دلدادگان»، از تهیه‌کنندگان خوشنام و خوش حساب و موفق است که کارنامه موفق و قابل اتکایی در سریال‌سازی داشته و دارد و توانست در این اوضاع سخت مالی سیما و برآوردهای غیرمنطقی آن، یک تیم خوب و حرفه‌ای را دور هم جمع کند.

امروز به بهانه حمایت از همکارمان سرکار خانم پانته‌آ بهرام، برخی دوستان بازیگر، خواسته یا ناخواسته یک تهیه‌کننده خوب سیما و سینما و سازمان صدا وسیما را زیر سوال برده‌اند که به قطع امری غیراخلاقی، قبیح و زشت است.

خوبی‌ها و هنرمندی سرکار خانم بهرام سرجای خود، کسی نمی‌تواند منکر هنرمندی ایشان باشد، اما عدم حضور هر یک از عوامل به هر دلیل و علتی و ناتمام گذاشتن یک فیلم یا سریال و نادیده گرفتن زحمات یک گروه بزرگ کم لطفی در حق تمام گروه است، مخصوصا وقتی با یک تهیه کننده قدیمی و خوش حساب طرف باشید.

عذر بدتر از گناه کمپین ⁩راه انداختن برای حمایت از یک عمل اشتباه است، حتما کسی منکر پرداخت حق و حقوق افراد نیست اما آیا این حقوق یک‌طرفه است؟ یا حقوقی برای ⁧تهیه‌کننده ⁩ و سازمان صدا و سیما هم وجود دارد؟ وقتی به یک ماجرا نقد می‌کنیم هر دو طرف ماجرا را ببینیم.

وجود صنف واحد و قدرتمند تهیه‌کنندگی و نظام کارفرمایی یقینا می‌تواند از به وجود آمدن این حاشیه‌ها جلوگیری کند، با تشکیل صنف واحد تهیه‌کنندگی وتصویب و ابلاغ نظام‌نامه تهیه‌کنندگی و اتحاد بین تهیه‌کنندگان شاهد رفتارهای اینچنینی نخواهیم بود.»

روز گذشته جمع زیادی از بازیگران سینما و تلویزیون با انتشار پست‌هایی در صفحات‌شان در فضای مجازی ضمن انتقاد از رویه تهیه‌کنندگان، در ماجرای اختلاف ایجاد شده میان عوامل سریال «دلدادگان» و پانته‌آ بهرام از این بازیگر حمایت کردند.

5084822

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.