سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نظر شورای نگهبان درباره CFT در موعد قانونی اعلام شده است.

بهروز نعمتی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه، 13 آبان) این هیئت‌، گفت: در جلسه امروز هیئت‌رئیسه مجلس نامه شورای نگهبان درباره لایحه "CFT" مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز هیئت‌رئیسه مجلس زمان اعلام نظر شورای نگهبان درباره لایحه "CFT" مورد بررسی قرار گرفت، افزود: مصوبه مجلس درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون "CFT" در روز 16 مهر امسال در نامه‌ای به شورای نگهبان ارسال شد و این شورا نیز در مهلت قانونی 20روزه آن را بررسی و در نهایت در 6 آبان اعلام نظر کرد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس  در پاسخ به این سؤال که "چرا در روز 6 آبان نظرات شورای نگهبان درباره CFT اعلام نشد؟"، اظهار داشت: در این رابطه، در نشست امروز هیئت‌رئیسه مجلس نیز مطرح شد که سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرده بود که "فعلاً شما اعلام نکنید، زیرا دوستان در مجلس حضور ندارند"، به‌طور طبیعی نظرات شورای نگهبان می‌بایست مانند مصوبات دیگر در زمان خودش اعلام می‌شد و نمایندگان نیز نظرات‌شان را مطرح می‌کردند؛ البته اعضای هیئت‌رئیسه مجلس نسبت به این موضوع گلایه داشتند.

نعمتی با بیان اینکه ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه CFT امروز در نامه‌ای از طریق شورای نگهبان به مجلس اعلام شده است، گفت: در این شرایط، مدت زمان 20 روز در ارسال نظرات مجمع تشخیص به مجلس، رعایت نشده که قاعدتاً ایرادات مجمع به لایحه CFT در مجلس قابل بررسی نیست.

وی تصریح کرد: روال قانونی درباره نامه شورای نگهبان پیرامون ایرادات به CFT رعایت شده و این ایرادات در کمیسیون امنیت ملی نیز بررسی خواهد شد؛ در صورتی که ایرادات شورای نگهبان رفع شود، این لایحه به قانون تبدیل می‌شود، در غیر این صورت و با اصرار مجلس بر مصوبه قبلی، لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در پایان با اشاره به طرح استیضاح وزیر کشور از سوی تعدادی از نمایندگان خاطرنشان کرد: در این جلسه آقای یوسف‌نژاد عنوان کرد که تعداد امضاهای استیضاح وزیر کشور به حد نصاب 10 امضا نرسیده که قرار شد عصر فردا (دوشنبه، 14 آبان) جلسه‌ای در کمیسیون شوراها برای تعیین تکلیف استیضاح آقای رحمانی‌فضلی برگزار و نتیجه آن به هیئت‌رئیسه مجلس اعلام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.